vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2007-04-18 13:37:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:tinklija

Apie kaukes

Čia jau kokia savaitė tokia nedidukė karšta diskusija vyksta mūsų ceche.

Turiu galvoje „Respublikos“ ir „Delfi.lt“ pašnekesį apie ne visai sveikus komentarus interneto žiniasklaidoje. Išsamiausiai ir nešališkiausiai istorija turbūt sudėliota dievuziniasklaida tinklaraštyje.

Tenepyksta ant manęs keli mano geri pažįstami, dirbantys portale, bet kai pažiūriu visus ir visokius argumentus: juk iš pačios esmės, atmetus galimus rinkodarinius ar kitokius fokusus, „Respublika“ teisi.

Taip, internetas yra tokia vieta, kur kiekvienas tave gali pasiųsti į ekskliuzyvinį erotinį turą ir tai reikia suvokti.

Taip, interneto komentarai yra daugybei žmonių jauki saviraiškos, kurios kitaip jie neturėtų, forma.

Taip, interneto komentaruose – daugybė įdomių nuomonių, sveikų pastebėjimų, gražios kalbos.

Taip, juose dar daugiau organinių trąšų.

Taip, internetas yra tokia vieta, kur visi lygūs, ir ten reiški kažką tik tu, o ne tavo pareigos.

Bet.

Lygūs tuomet, kai ten iš tikrųjų ateina „tu“, o ne trisdešimt keturios kaukės su vienu IP.

Žmogus su kauke ir žmogus be kaukės – pagal apibrėžimą nelygūs.

Nusiimkite kaukes ir būkite lygūs.

Suprantu, kad lankomumas tuomet kris.

„Bernardinai.lt“ dorai pabandė įvesti registraciją komentarams ir greitai jos atsisakė.

Bet arba žaidžiame pagal žiniasklaidos taisykles – tai yra, be kaukių – arba pagal užrašų ant sienų taisykles. Ir tada nėra ko vadintis žiniasklaida.




(Post a new comment)

trigrašis
[info]maumaz
2007-04-18 11:44 am UTC (link)
IP ir kaukės šiek tiek apgaulingas dalykas. Pvz., mano darbas į internetą išeidinėja per vieną IP (berods) - ir tai tikrai ne vienintelis atvejis. Todėl IP ne visada rodo kaukes.
O dabar, kadangi neskaitau Respublikos ir neplanuoju pradėti jos skaityti, gal galima būtų pagrindines antidelfines tezes, kokias Respublika pateikusi šioje situacijoje?

(Reply to this) (Thread)

Re: trigrašis
[info]vklase
2007-04-18 11:59 am UTC (link)
pagrindinė:
nekontroliuoja komentarų, nors įsipareigojo, o ten dedasi siaubas koks....
neprisiima atsakomybės, o nori turėti teisių
čia civilizuotas kalbėjimo lygmuo...
pasąmoninis: atima mūsų reklamos pinigus, o po teismus kažkodėl netąsoma...

tikrai gerai viskas sudėliota: http://www.blogas.lt/dievuziniasklaida

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: trigrašis
[info]maumaz
2007-04-18 12:06 pm UTC (link)
Tai kad ten beveik nieko nepasakyta būtent ko nori Respublika

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: trigrašis
[info]vklase
2007-04-18 12:15 pm UTC (link)
faktologija ten neblogai sudėliota.
R nori, kad D. už komentarų nekontroliavimą būtų sudrausmintas, nubaustas, nubauduotas ir visokių politikų ir nepolitikų prižiūrimas.
D. ginasi labai silpnai apie žodžio laisvę.
Pokalbio intonacijos iš abiejų pusių pakankamai prilygsta užrašams ant tvorų, bet šioje srityje labiau "užrašinė" yra R.
R. susiras l. daug sajungininkų, nes tas delfi komentarų "unitaziškumas" jau tikrai normalesnius žmones baigia pribaigti. Pats ten jau senokai nė nedirsteliu.
Papildoma faktologija.
R. tik ką pardavė (manau, pardavimas fiktyvus) prekės ženklą "Delfis.lt" kažkokima vokiečiui lietuviška pavarde - prekės ženklą reikia įvesti į rinką. Skandalas yra pigiausias būdas. Panašiai buvo įvedamos VakŽ - net, atrodo, su ta pačia tuoj sprogsiančia bomba.
Olialia.lt šiemet investuos į internetą penkis mulijonus. Delfi.lt turi septyniasdešim procentų interneto reklamos rinkos. daug kam norisi, kad turėtų mažiau.

O šiaip jau, kad teisės ir pareigos, net ir žiniasklaidos, yra truputį susijusios - juk ne man tau pasakoti :-)

(Reply to this) (Parent)

Re: trigrašis
[info]vklase
2007-04-18 12:01 pm UTC (link)
ir - IP ir krūva kaukių - be abejo, metafora. mano šnekėjimo esmė: Aš žinau, kad kalbu su Justinu, tu žinai, kad kalbi su Aurelijum. Mes turim adresus, veidus ir jeigu kas net galime gauti į liūlį per juos, o ne per niką. Daugeliu atveju kaukių baliumi iš tikrųjų neatsakingai piktnaudžiaujama.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: trigrašis
[info]maumaz
2007-04-18 12:07 pm UTC (link)
Pritariu. Bet vienintelis kelias - tada registruoti komentatoriai su vieša asmenine informacija. Portalo komentarams - mirtis, kaip kad skaityta.lt nutiko - o juk ten asmeninės informacijos niekas neprašo.

(Reply to this) (Parent)


[info]merihold
2007-04-18 12:10 pm UTC (link)
Kodėl bernardinai.lt atšaukė registraciją komentarams? Man tai visada atrodė visai neblogas būdas padaryti tvarką?
Kažkada rašiau apie tai, kad jei turi vieną skrybėlaitę, niekada nesuklysi ją derindama. Todėl ir internete turiu vieną veidą.

(Reply to this) (Thread)

dėl to
[info]vklase
2007-04-18 12:16 pm UTC (link)
ir atšaukė, kad lankomumas žiauriai krito.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: dėl to
[info]merihold
2007-04-18 12:25 pm UTC (link)
aišku. Bet jau tokio kontingento lankomumas, kaip delfi.lt :-/ tai irgi apgailėtina. O aš dar prisimenu laikus, kai ten būdavo žmonių :S

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: dėl to
[info]vklase
2007-04-18 12:30 pm UTC (link)
kol kas reklamdaviai galvoja apie click'us, o ne kontingentus. pradės galvoti apie kontingentus - keisis ir portalai.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: dėl to
[info]merihold
2007-04-18 12:36 pm UTC (link)
OT merihold prisiminė neseną darbinį konfliktą, kaip vienos buitinės chemijos reklamuotojai žūtbūtinai norėjo, kad jų DAIkgTAS atsidurtų "Roberto Cavalli" ir "Moet Chandon" kaimynystėje :V

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: dėl to
[info]vklase
2007-04-18 12:42 pm UTC (link)
:-) plaukiojom - žinom.
Bet tarsi ir reklamdaviai pradeda jau truputį susivokti, kad gezs su golfu ir bambaliu nepirks Hugo Boss ar Hennessy bent artimiausius metus.

(Reply to this) (Parent)


[info]gedas
2007-04-18 12:58 pm UTC (link)
Na taip, mintis teisinga, bet iš "Respublikos" pusės pateikta, kaip čia jau pastebėta, gerokai pašvinkusiai.

Labai patogu baisėtis, piktintis ir t.t., bet konkretaus problemos sprendimo būdo, tokio, kad nenukentėtų patys portalai, taip berods niekas ir nepasiūlė. "Respublika" ardosi dėl daugelio priežasčių, delfis (kuriam matyt bus premoderacija) tikrai ne paskutinė.

(Reply to this) (Thread)

tas taip
[info]vklase
2007-04-18 01:13 pm UTC (link)
kai patiekia gerą bifšteksą su papuvusiu garnyru, geriausia nevalgyti nė vieno.
o toks patiekalų komponavimas - kai kur žanro klasika.

Aš nežinau konkretaus sprendimo, išskyrus čia įgarsintą šūkį: nusiimkime kaukes.

Beje, D. tikrai neprižiūri komentarų - jei per didelis trafikas, samdykite žmonių.
Žinau, ką sakau, nes matau, kaip VZ.LT (kur judėjimas yra daaaaaaug mažesnis negu D.) interneto žmonės vis valo valo ir valo pornografines nuorodas iš komentarų...

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: tas taip
(Anonymous)
2007-04-18 08:39 pm UTC (link)
Aš šiuo atveju net nelinkęs svarstyti Delfi ar kurio kito portalo komentarų problemos dėl paprastos priežasties - taip prisidėčiau prie "Respublikos" tikslų siekimo. Akivaizdu, kad jos tikslas yra ne išvalyti internetą nuo tokių komentarų, bet naujais projektais atnešti sau pelno. Todėl pirmiausiai diskutuoju apie tai, kokiu būdu "Respublika" pateikė visą šią medžiagą, o kadangi tas būdas - absurdiškas ir paaugliškai (Tomkiškai?) įžūlus, ties šia vieta ir sustoju. Kai skandalas aprims, ir kiekviena diskusija apie Delfi komentarus nebeneš "Respublikai" pelno (nes dabar jau praktiškai neša), tuomet bus galima atskirai diskutuoti apie anoniminių komentarų problemą.

Dievų Žiniasklaida

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: tas taip
[info]vklase
2007-04-19 06:42 am UTC (link)
Taip. Sutinku. Todėl šios temos daugiau tinklaraštyje ir nekomentuosiu.
Tiesa, dar yra vienas aspektas - jūsų tinklaraštyje jau buvo priminta apie savo metu saikingai korektišką D. atėjimą Lietuvon. Dvigubų standartų neturėtų būti niekur.

(Reply to this) (Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…