vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2007-08-29 17:29:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:žurnalas

Profesionalūs diletantai

Temą šios dienos įrašui padiktavo pažiburiavusi VZ.LT tinklaraščiuose diskusija, man anonsavus naująjį žurnalo numerį (nematau jokio reikalo susilaikyti – pasirodys poryt). Perspėjimas: labai daug raidžių.

Pateiksiu čia šiokią tokią komentarų santrauką, kad nereikėtų ten ilgiau knaisiotis, ir pabandysiu atsakyti į kylančius klausimus (ir į nekylančius). Tiesa, esu nuoširdžiai dėkingas komentuojantiems už visas pastabas – su vienomis tikrai sutinku iš karto ir neatidėliodamas, su kitomis ginčyčiausi (ir tuoj pat taip ir darysiu). Kiekvienu atveju Jūsų visų pastabos paskatina galvoti, formuluoti, bandyti surasti atsakymus. O ko daugiau gali norėti?

Čia publikuodamas Jūsų komentarus, jau nebedėliojau (kaip kad popieriniame žurnale) paukščiukų ir nosinių – per daug gaišaties, kalbos irgi netvarkiau. Bet jūs paaiškinkit man kada nors prie progos, ne šį kartą, kodėl, kai dauguma mūsų turi „Windows“, o ten lietuvinimas yra operacinės sistemos lygmenyje, vis tiek rašome „šveplai“? A? Juk ne iš telefonų rašote tokius ilgus tekstus? O jeigu iš užsienio – tai ir ten tie patys „Windows“ su visa lietuvybe.

Tiesiog eisim iš eilės ir kalbėsimės – mano tekstas kursyvu.

siek tiek kritikos

stai cia ir atsiranda problema - tai, kad Verslo klase nebe verslo zurnalas:) juk kazkada buvo - ir kai kurie skaitytojai (bent mano darbo kolegos) to ir toliau tikisi, tad nesupranta, kas cia dabar pasidare.

man Verslo klase labai patinka ir manau - tai pats intelektualiausias leidinys, kuri galima rasti Lietuvoje. Bet daug ko truksta. Kritikuoju jus tikrai noredama, kad tobuletumete - kazkada paciai teko paragauti zurnalistes duonos viename spaudos leidinyje, dabar, kaip ir daugelis kolegu, i rasyma verslo tikslais patraukiau:)

Bandysiu remtis ne savo asmeniniais noras, o tiesiog objektyviai pasvarstyt apie praejusi zurnala. Gulejau pliaze su juo istisa diena, taigi, perskaiciau beveik viska, ka imanoma buvo skaityti. Meskauskaites interviu apie islama man labai patiko, Jankausko Srekas - taip pat, apie grozi smagiai persiskaite (kaip moteris radau idomiu dalyku, kuriu nezinojau), apie Kanus - biski vaikiskai parasyta, bet neprofesionalas Arnoldas, atleistina:)

Nuvyle straipsnis apie rinkodara - jau ne pirma karta A.Krisciukaitytes straipnsniai mane nuvilia. Is tokiu straipsniu norisi arba suzinot ka nors naujo, arba smagiai praleist laika (Jankauskas lyg ir nieko naujo neparase, bet tas senas tiesas i teksta sudeliojo taip, kad visiems draugams ta straipsni kisau paskaityt). O Krisciukaitytes stilius - nuobodokas, informacija - visuomet zinoma.

susidomejau straipsniu apie neistikimybe - bet jis buvo toks lekstas, kaip prasciausiame moteru zurnale - zurnalistai, gal galetumet kalbintis daugiau nei viena pasnekova? atrodo, ta pati inga liutkeviciene rase apie alergija kazkada, o kadangi as pati turiu tokia liga, atleiskit - jau geriau mane butumet pasikalbine, idomesniu dalyku buciau papasakojus.

Tuo tarpu to vaikinuko Mindaugo straipsniu, kuris rase apie baidares, niekuomet negalejau skaityt - nusibosdavo antrame sakinyje.

atrodo, kad pastarieji pamineti zurnalistai Verslo klaseje dirba nuolat- ir, manau, neypatingai pateisina tai, ka cia bando pasakyt Aurelijus - kad Verslo klase pretenduoja buti zurnalu intelektualiems zmonems. Gaunasi taip - Meskauskaite, Jankauskas, RoRa, Parulskis, Staselis kelia zurnalo lygi, o visi kiti (neskaitant retu isimciu) traukia zemyn. Gal geriau maziau straipsniu, bet profesionalesniu?

Bet vis tiek - sekmes Jums ir aciu, kad stengiates. Zadu ir toliau skaityt.

Dėkui už gerus žodžius. Už kitus (nors jie visi geri) – dar labiau dėkui. Nuoširdžiai tikiuosi, kad „Verslo klasėje“ dirbantys žmonės redaktoriaus tinklaraštį skaito. Taigi, galbūt išgirs. Aš jų kūrybą nagrinėju kasdien ir dar, hm, „neatitrūkdamas nuo gamybos, planavimo bei biudžetų“, todėl čia giliau nekrapštinėsiu. Man Jūsų komentaras suteikia puikią progą pakalbėti apie šiek tiek bendresnius dalykus.

Mes visą gyvenimą mokomės. Pereiti nuo „laikraštinio“ rašymo stiliaus prie „žurnalinio“ nėra lengva. Vien jau dėl to, kad iš esmės turi padidėti vartojamosios lietuvių kalbos žodynas. Vietoje visai įmanomų „sakė“ ir „teigė“ turi rastis dar ir „bambėjo“, „cypė“, „kėlė balsą“, „liežuviais apkėlė“, „vandenį piestoj grūdo“. Vietoj „raudonas“ turi rastis ir „purpurinis“ (kuri lietuviškai yra visai kita spalva negu angliškai), ir „ugninis“. Ir taip toliau. Tiesiog lietuviškų žodžių reikia išmokti daug daugiau.

Kitas dalykas – čia svarbesni klausimai ne „kas? kur? kada?“, bet „kaip? kodėl?“ Ne „kada subyrėjo britų imperija“, bet „kaip ir kodėl?“ O gal nesubyrėjo? O gal tebėra daugiau ar mažiau paslėptom formom? Ne „kas, kada, su kuo patyrė orgazmą?“, bet „kas vyksta organizme orgazmo metu?“ Tai cheminis reiškinys? Ar galima jį tada sukelti chemijos pagalba? Ir taip toliau. O tam, kad šitie klausimai taptų svarbesni ir būtų natūralūs, reikia, kad besidominčio žmogaus žinojimo kontekstas būtų pakankamai įvairus ir platus. Nors aš kartais sakau, kad naivūs klausimai greičiausiai veda prie esminių atsakymų.

Čia galime prieiti prie šiokių tokių pamąstymų apie tai, ką, mano nuomone, turi daryti žurnalistas. Manau, kad jis turi a) mokėti suformuluoti protingus klausimus kiekviena tema, b)žinoti, kam užduoti tuos klausimus, c)išgirsti ir suprasti atsakymus, d) sklandžia ir gyva lietuvių kalba papasakoti tai, kai išgirdo, kitiems. Viskas. Nedaug, bet kiekvienas iš šių žingsnelių reikalauja laaaabai daug darbo - nuo informacijos rinkimo ir apdorojimo iki žodynų vartymo.

Tuomet, kai jis dešimt ar penkiolika metų vis kartos ir kartos šitus žingsnelius su pačiais įvairiausiais pašnekovais pačiose įvairiausiose srityse – nuo kvantinės fizikos iki religijotyros – jis galės pradėti bandyti gretinti, apibendrinti ir siūlyti galimas išvadas. Ir net tada jis negalės teisti, smerkti ar teisinti bei liaupsinti. Tiesiog pasakoti.

Nuoširdžiai manau, kad žurnalistas yra profesionalus diletantas. Bet būtent – profesionalus. Jo profesija yra aiškintis, abejoti, nebijoti atrodyti kvailiu. Ir jis niekada neturėtų būti pajėgus pasakyti: o – žinau.

VK nėra verslo žurnalas

LIUX, nereikia susirišti rankų dėl turinio, tematikos. Todėl VK gali pretenduoti ir į reiškinių analizę bei vertybines nuostatas, jų indoktrinaciją ne tik verslo skaitytojų pasaulyje.

VK n VŽ - neblogas lozungas

„Verslo klasė“, mano manymu, yra vieta, kur įmanomas pačių įvairiausių nuomonių ir idėjų dialogas, kuris turi suteikti aktyviems ir pozityviai nusiteikusiems žmonėms šiokio tokio bazinio ir kartu periferinio pažinimo. Mes negalime pasakoti bankininkui apie bankininkystę – jis geriau už mus ją išmano, bet gal jam net ir kokių nors verslo idėjų sukels pasakojimas apie pokyčius, vykstančius šeimoje. Mes negalime spėti nei turime resursų papasakoti makleriui apie akcijų rinką, bet gal jam bus įdomus pasakojimas apie tai, kodėl auksas buvo pasirinktas kaip standartinis ekvivalentas ir kad žodis „bankas“ kilo iš itališko „banco“ – suolas. Panašiai mes negalime žmogui, dvidešimt metų spiningaujančiam, papasakoti, kaip reikia vesti voblerį, bet mes galime pabandyti parodyti jo moteriai (dirbančiai draudimo bendrovėje), ką jis randa savaitgaliais savo tose blizgėse.

Žodžiu: pasakoti įdomias istorijas protingiems žmonėms apie svarbius dalykus.

P.S. Indoktrinacija - bjaurokas žodis. Aš jį sau uždraudęs. Mieliau sakau: „pasikalbėkime...“

audrone

visais aspektais, kuriuos paminejote, daugiau apie versla ir noretusi straipsniu. ne „dirbti“ pasiemus zurnala norime - visgi poilsio metu prie kavos darbe verciame.

straipsniai is kitu sferu - kodelgi ne, akiraciui praplesti, tik noretusi, kad jie butu parasyti plataus akiracio zmoniu. man atrodo - ne visada taip buna. Bet Jus stengiates ir su tuo norisi pasveikinti. Reikia tik labai noreti, pasistengti ir tiketi - juk tikra tiesa.

Audrone – apie tai jau rašiau truputį aukščiau. Visiška tiesa tai, ką sakote. Stengsimės. Žurnalas – ilgos distancijos bėgimas, ne sprintas.

I.

Perskaičiau Vido straipsnį (pradėdavau ir numesdavau - na ta Mikio nuotrauka... akis plėšo).

Viskas, kas rašoma - lyg ir taip, bet tas „konferencinio guru“ tonas žudo. Na juk ne visai viskas tiesa, kaip pateikiama, info nukošta, ar ne? O pabaiga gera.

Vidas Jankauskas vis dėlto vienas skaitomiausių autorių – ir tai savaime šį bei tą byloja. O kad kartkartėm esu buvęs girdėjęs vieną ar kitą teiginį ir net vieną ar kitą pavyzdį – tai juk yra nemažai jaunesnių už mane žmonių, kurie gal nėra girdėję.

konferenciniai guru

geriau jau konferencinio guru pasakojimas nei lietuvisko konferencinio memes pasakojimas. uz jankauska, deja, nieko geresnio neturime.

Manau, kad turime bent jau prilygstančių ir pasistengsime juos taip pat pristatyti. Ne ką trukus.

noretusi redaktoriaus nuomones

Na ir diskusijos arsios cia verda kunkuliuoja...Siaip idomu ir netgi ganetinai keista matyti, jog kai kurie zmones taip atidziai visa zurnala isblusineja. gaila, kad Aurelijus, matyt, jau pavargo matyti savo kudiki narstoma po kauleli ir savo nuomones nepareiskia. o butu idomu suzinot, ka redaktorius mano ypac apie tokius pasvarstymus, kuriuos komentuojantysis „objektyviais“ vadina. lyg ir aisku - vienam zmogui tas pats straipsnis gali atrodyt nuobodus, o kitam sukelt beveik euforija. lyg ir nedaug cia to objektyvumo, ypac, kad ir i visa pasauli is principo mes zvelgiam subjektyviai. taciau tada neaisku, kaip redaktoriui nusprest, kurie tekstai idomus ar neidomus bus jo skaitytojams. va to ir noretusi Aurelijaus paklaust - kaipgi nusprendziate, kuris tekstas yra geras, o kuris - blogas?

Aš labai mėgstu, kad taip naršo po kaulelį. Man žurnalas yra vienas iš pačių svarbiausių dabar dalykų gyvenime. O juk kiekvienas norėtų, kad visi šnekėtų tik apie jam svarbiausią dalyką. Panašiai kaip tik ką tapusi bobute moteris gali kiaurą parą kalbėti tik apie savo anūką ir net nepastebėti, kad kitus ši tema truputį nuvargino. Be abejo, apie kiekvieno numerio kiekvieną tekstą aš girdžiu visą spektrą atsiliepimų. Nuo „mėšlas“ iki „genijus“ (apie tą patį). Žinoma, bandau atrasti kažkokį vidurkį, bet nenusividurkinti. Nes jeigu žmonių skonius pradėsi vidurkinti, gausi tokį pilką ir glitų mišinį, kurio pilnos televizijos. Atsimenat, vaikystėje, kai visas visų spalvų plastilino plyteles galiausiai sumaigydavot į vieną, kokia buvo spalva.

O iš tikrųjų redaktoriui labai paprasta nuspręst: jeigu man įdomu, vadinasi, tekstas geras, jeigu ne – ne. Jeigu bandysi ieškoti kokių nors vidurkių, ar kam nors pataikauti – išeis taip, kaip tik ką pasakojau: niekam nereikalingas ir niekam neįdomus daiktas, pilkas, bespalvis, nuobodus, drungnas.

Tik subjektyvumas čia ir gali išgelbėti. Žmonėms įdomūs tikrai žmonės. Nereikia bijoti subjektyvumo.

Atkreipkite dėmesį, kad kiekvienas žurnalas, kiekvienas leidinys paprastai yra toks, koks yra jo redaktorius. Ir kitaip čia nebus. Sauliaus Sondeckio ir Donato Katkaus orkestrai skiriasi. Ir tai yra gera.



(Post a new comment)


[info]deja_voodoo
2007-08-29 02:58 pm UTC (link)
labai daug raidžių...
o dėl lietuvybės, tai trumpai taip: " tam reikia ofisą atsidaryt, tekstą parašyt, F7 nuspaust, o paskui dar tą tekstą į komentarų laukelį perkelt. nevež, supranti?"

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2007-08-29 03:01 pm UTC (link)
net nustebau, kad taip greitaiperskaitei
tai kad VZ.LT galima puikiausiai neatsidarinėti ofiso, o rašyti tiesiai lietuviškai

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]deja_voodoo
2007-08-29 03:49 pm UTC (link)
nea, neperskaičiau - tik permečiau akimis.
ne visi moka taisyklingai rašyti

(Reply to this)(Parent)


[info]unless_spring
2007-08-29 08:12 pm UTC (link)
> o dėl lietuvybės, tai trumpai taip: " tam reikia ofisą atsidaryt, tekstą
> parašyt, F7 nuspaust, o paskui dar tą tekstą į komentarų laukelį perkelt.
> nevež, supranti?"

Nebūtinai. Eini į Control Panel->Regional And Language Options, atsidariusioje dialogo dėžutėje spragteli ant tab'o "Languages", spaudi mygtuką "Details"; atsidaro "Text services and input languages" dėžutė; jeigu joje matosi tik anglų kalba, spaudi mygtuką "Add", ir iš sąrašo išsirenki "Lithuanian". Tada spaudi mygtuką "Language Bar", ir ekrano viršuje atsiranda juostelė, kurioje galima pasirinkti tarp kalbų English ir Lithuanian. Persijungti iš vienos kalbos į kitą galima su Alt+Shift. Lietuviškai tekstą galima spausdinti tiesiai į teksto redagavimo lauką browseryje.

(Beje, pas mane Windows Server 2003, bet Windows XP procesas yra labai panašus. Mac'u niekada nesinaudojau ir nežinau, kaip jame įsivesti lietuvių kalbą.)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]deja_voodoo
2007-08-29 08:25 pm UTC (link)
tas tai taip, pagal nutylėjimą, bet rašybos tikrinimo tai nėra

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]lokyz
2007-08-31 11:46 am UTC (link)
Firefoxe yra:)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]deja_voodoo
2007-08-31 11:49 am UTC (link)
taip, yra, bet tam reikia: naudotis Firefox'u, susirasti įskiepį, instaliuoti tą įskiepį. kam toks vargas? )

(Reply to this)(Parent)


[info]unless_spring
2007-08-29 09:16 pm UTC (link)
> O iš tikrųjų redaktoriui labai paprasta nuspręst: jeigu man įdomu, vadinasi,
> tekstas geras, jeigu ne – ne.

Gerai būtų, kad būtų taip paprasta. Nors aš redaguoju (ar tiksliau pasakius, kartu su keliomis kolegėmis koredaguoju) nekomercinį leidinį (fantastikos fanziną), ir mūsų standartai yra, žinoma, kitokie, negu komercinių leidinių, bet mes vis tiek stengiamės, kad mūsų spausdinami kūriniai patiktų kuo daugiau skaitytojų; ir aš pastebėjau, kad mano skonis gerokai skiriasi nuo mūsų skaitytojų daugumos. Kitaip tariant, jeigu dėtume tik tai, kas man įdomu, fanzinas turbūt turėtų kur kas mažiau skaitytojų. :-) Tačiau kitų redaktorių skonis atsveria manąjį, ir suteikia mūsų leidiniui reikiamos įvairovės.

Dėl šios priežasties nenorėčiau būti redaktore leidinio, kuris turi uždirbti pelną (žinoma, man tai ir negresia :-)) nes nemokėčiau įvertinti mums siunčiamų kūrinių komercinio potencialo. Vienas dalykas yra turėti savo skonį, bet visai kitas -- suprasti skaitytojų mąstymą ir įvertinti, kas ir kodėl jiems patiks arba nepatiks.

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2007-08-30 11:25 am UTC (link)
taigi aš irgi girdžiu, ką kiti šneka. Be to, man labai daug dalykų yra įdomu.

(Reply to this)(Parent)

aš čia gal ne į temą
[info]krakadyla0
2007-08-30 11:04 am UTC (link)
...bet tas straipsnis apie kalnus praeitam Nr. - meistriškas. Reikia, kad tas žmogeliukas būtinai dar ką nors parašytų. :-}

(Reply to this)(Thread)

Re: aš čia gal ne į temą
[info]vklase
2007-08-30 11:24 am UTC (link)
į temą į temą - aš irgi alpėjau iš kaifo. Ir ypač turint galvoje, kad kasdienės darbinės kalbos yra anglų ir rusų. Žmogus yra auditorius Deloitte Kazachstane - tiesioginio darbo pakankamai. bet aišku kalbinsiu, kai tik vėl kada lips į kalną.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]krakadyla0
2007-08-30 11:47 am UTC (link)
...auditorius. Auditorius.

Auditorius.

Viskas, skambinu 03, bo ką tik apturėjau vieną rimčiausių stereotipų lūžių savo gyvenime.

Auditorius!

(Reply to this)(Parent)(Thread)

:)
[info]vklase
2007-08-30 12:22 pm UTC (link)
stereotipų lūžiai praturtina gyvenimą

(Reply to this)(Parent)

Re: aš čia gal ne į temą
[info]maturegirl
2007-08-30 12:13 pm UTC (link)
Taip, išties puikus straipsnis.

(Reply to this)(Parent)


[info]zalias_bebras
2007-08-31 09:51 am UTC (link)
Viskas gerai, mano supratimu, nes “Verslo klasė“ - tai ne “Verslo žinios“.

Ajnu skaityc... :)

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2007-08-31 11:33 am UTC (link)
taigi net VŽ logotipą nuo viršelio nukrapštėme

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2007-08-31 11:41 am UTC (link)
Tik nesugalvokite dabar kokio “LRyto Stiliaus“ vietoje nukrapštytojo uždėti... ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2007-08-31 11:46 am UTC (link)
na o va tai tiesiog pagal prigimtį neįmanoma. Bebras kurmiu niekados nebus, piranja - irgi.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2007-08-31 11:58 am UTC (link)
Dėl piranijos nežinau, bet dėl bebro kurmiškų sugebėjimų nuvertinimo tai nelabai sutikčiau... Sakau kaip bebras bebrams! :)))

(Reply to this)(Parent)

pavartykim subjektyviai
[info]anaiptol
2007-09-01 08:26 am UTC (link)
o galima pasiteirauti, jei tik tai ne leidybinė paslaptis, koks jūsų - redakcijos - priežiūros pobūdis yra reklamų atžvilgiu? nes aš tai pasibaisėjau, kiek kai kuriose klaidų, kažkaip ne prestižas netgi:D. ir antra - gal žinot, kokią intenciją turėjo laikrodžių reklamuotojai, pateikdami tekstus į liet. žurnalą anglų kalba? šiaip įdomu...

iš tiek, kiek skaičiau: apie kronkaitį neskaičiau, nes jis man nepatinka:)))

apie verslo endencijas: įveikiau daugmaž pusę straipsnio, nes pradėjo kartotis, o gal tiesiog rašant apie rinkodarą ir turi būti daug vandens. bet neįprasto turizmo idėjos labai geros, manau, kada nors pabandysiu:)

apie lietuvius Anglijoj perskaičiau visą su malonumu, Jurga maladec, nors ir nepaaugo, išeina, nuo paskutinio karto, kai matėmės:D

apie žaidimus buvo nuobodu, ta prasme, ir taip viskas aišku, o ko nežiniojai, tas ir neaktualu:( neįveikiau. panašiai apie 'mėsą ir bulves'; tingiu skaityti 'apie gyvenimą', žaidimai su sąvokomis nebenauja. patiko tik pasiūlymas su Vardžio Bepavardžio 'spusčiojimu':) ir sakinys 'tai, kad jūs jau 12 kartų sėkmingai perėjote per žarijas ir gavote daug diplomėlių, neįrodo, kad nesate asilas". faktas:)))

Žilinsko straipsnį skaičiau, nes Žilinskas parašė:)). kitu atveju ne garantija, nes nemėgstu karinių reikalų (oi, tik dabar pamačiau, kokia juokinga Justino fotkė:) žiūri taip su ironiška šypsenėle, "jūs prieš maneee?"). bet buvo įdomu. beje, turbūt tai visi leidėjai žino, tik pamiršta: parašus po nuotraukomis verta peržiūrėti kur kas atidžiau nei straipsnį, nes klaidos juose kur kas labiau krenta į akis...

apie Oršą - hei, daug paveiksliukų:] tiesa, abejoju, ar Žygimantas Senasis - raižinys, o ne Vasilijus II, na, bet kam nepasitaiko. deja, kadangi mūšiams ir datoms atminties neturiu (blin, kelintas ten amžius?..), tai prisiminsiu nebent apie 'pirmąją artilerijos pasalą:(

baigiau kažkur ties terorizmo pravertimu, nes miegas numarino. čia oras, oras kaltas:) bet turėčiau gal dar atsiversti...

(Reply to this)(Thread)

Re: pavartykim subjektyviai
[info]vklase
2007-09-03 12:11 pm UTC (link)
dėkui, buvo įdomu

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…