vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2007-10-12 15:47:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:arčiau žemės

Tat tvam asi

Paprastai penktadieniais čia stengiuosi padėti įrašą „light“ arba šiaip pasiautėti, kad gyvenimas neatrodytų pilkas kaip asfaltas.

Bet šiandien ryte važiuodamas per tuos @#$%^& kamščius vėl girdėjau per radiją vieną iš tų nesibaigiančių diskusijų: įvaizdis, tautiškumas, pinigai, prioritetai, įvaizdis, pinigai – na, ir taip toliau ir be pabaigos.

Kai dirbau kitą darbą anksčiau – irgi komunikacijos, bet ne pasakojimo, o pasikalbėjimo – pirmąkart susitikus būsimąjį pašnekovą ir partnerį (visada sunkiai vertėsi liežuvis vadinti klientu) dažniausiai mano pirmieji klausimai būdavo: Kas tu esi? Ko tu nori? Bet taip iš tikrųjų...

Dažnokai išgirsdavau: Mūsų įmonės misija yra skleisti gėrį ir grožį bei už tai gauti babkių.

Pala, - tada sakau, - aš ne to klausiau. Kas tu esi? Ko tu nori?

Tai sunkūs klausimai, žinau. Pabandykite kada sau juos užduoti ir nuoširdžiai (nuoširdžiai!) atsakyti.

Kalbant apie Lietuvos įvaizdį pradėti reikėtų lygiai nuo to paties. Įvaizdis negali būti kuriamas atskirai išorei, eksportui. Pirmiausia reikia atsakyti į klausimą: Kaip būsim? Tada savaime, su minimaliom pastangom bus aišku, kaip atrodysim. Kol šie du dalykai atsieti, nieko nebus. Galim kiek norim ant kopūsto klijuoti rožlapius, piešti medelius, lapelius ar pelkes, rašyti strategijas, koncepcijas, metmenis ir visa kita – nieko nebus.

Kol nepradėjome būti sau, nebūsime kitiems. Vadinasi ir niekaip neatrodysime.

Suvokti, kas esi ir ko nori ir būti savimi: visas įvaizdis. Daugiau beveik nieko nereikia. Tik nemeluoti ir nebijoti.

Seniai seniai kažkas pagiedojo Upanišadose: „Tat tvam asi“ – Tai tu esi. Nuo to reikia pradėti. Visi kiti variantai yra apie nuogą karalių.



(Post a new comment)


[info]zalias_bebras
2007-10-12 04:44 pm UTC (link)
Kamščiai nuo kokių butelių buvo: vyno, mineralinio, kolos?... ;) Ir kur čia toks “nechylas baliukas“ (citata) praėjo, kad važiuoti per juos teko, o Imbrasas ir vėl kaltas, kad kiemsargiai neprasiėjo su šluotomis (matyt, daug lapų grėbti teko - nespėja)? :) Pamenu, kažkas paragino nesusinti kalbos. Gal tai vis tik - spūstys?... ;)

O dabar, kai jau bebriškus dantis pramankštinau, tai jau į temą:

Bėda yra tame, kad tiek šio įrašo aukščiau autorius, tiek žmonės, žinantys jo darbą ir tai suprantantys, dabar aną jo “projektą“ laikys atskaitos arba palyginimo tašku (benchmark). Nes darbas buvo profesionalus (nepaisant emocinio santykio kokio pašalinio žiūrovo su šia “projektine medžiaga“). Tačiau Lietuvoje, įskaitant PR projektus ilgalaike ir platesne prasme, tai tapo ne atskaita tobulėti, bet, deja, tik siekiamybe (o neretai, dėl minėtų emocijų - ir tyčiniu ignoravimu, kas reišia sąmoningą gairių atsisakymą ir programuoja žlugimą - ką ir turime). Vis dar retai pasiekiama siekiamybe. Tad ir bado akis, stovint spūstyse ir klausant kokio barškėjimo per radiją (muziką siūlyčiau įsijungti, ir ne iš radijos, nebent, mėgstama bumčikai, tai tada jokio skirtumo iš kur bumsėtų). Todėl va ir gimsta tokie pastebėjimai aukščiau. O neretai dar akis bado ir “chaltūra“ (ir taburečių vadinimas utilitarinio dizaino kėde). Tiesą sakant, chaltūra įsigali vis labiau ir labai jau daugelyje sričių. Tampa norma. Gal, sakau, chaltūrinimas - ir yra mūsų “tapatybė“? ;)

O kai yra chaltūra, tai yra ir veiklos ar darbo imitavimas. Tai yra ir melas. Ir nebuvimas savimi. Ir normalu tampa tai, kas yra šiaip jau nenormalu. Ir normalu tampa prisitaikyti. Va taip ir įvyksta realybės pakeitimas. Net nesvarbu, ar karalius nuogas, kai visi vaikšto pusnuogiai.

Populiariausias Lietuvos muziejus užsieniečių, kurie čia neatvažiuoja prisilakti “papigiaja“, tarpe? Ogi “KGB“ (mums oficialiai - Genocido aukų). Ironiška, kaip ir vėl Rusija ir KGB kalti, bet jie, kaip “brand-masters“ dirba mūsų naudai?... :)

Šiaip pastebėjimas apie tapatybę.

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2007-10-13 03:27 pm UTC (link)
Spūstis, grūstis, bet galima ir kamštis...ne klaida, tik šnekamoji - visas tekstas šnekamąja...o ji ir neleidžia susinti dažniausiai.

Mėgstu "Žinių radiją". Kai visai pabosta,įjungiu "Relax FM".

Buvo daug projektų. Ne vienas. Ir komercinių, ir nekomercinių (Hamburgo knygų mugė, Langas į ateitį etc etc). Iš esmės tas pats darbas buvo ir sausio tryliktąją. Ir bendravimas su Gamsachurdija, kai jis dar buvo prezidentas, ir Baltijos taryba - ir dar daug daug daug visko.

Pokalbis apie chaltūrą ir kokybę - labai geras pokalbis. Čia reikia galvoti truputį daugiau. Ir tada galėsim išsamiau pasišnekėti. Bet iš tikrųjų, mano manymu, čia ir yra visas raktas.

Bet galvoje įstrigusios dvi scenos iš Tarkovskio filmų: nostalgija - kai Jankovskis neša žvakelę tuščio baseino dugnu, delnu pridengęs, aukojimas - kai vaikas vis neša ir neša kibirą laistyti sausą medį.
Ir - Voltero Panglosas iš "Kandido": reikia dirbti savo sodą.
Nesvarbu, kaip tai atrodo. Teisiog neši - net nesakydamas, kad reikia. Tai ir yra gyvenimas.

Ačiū už pasiūlytą minties įtampą. Norėtųsi dažniau.

P.S. Bėda ne tame, bėda yra ta - aš irgi galiu turėti kapliukus...:)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2007-10-13 05:54 pm UTC (link)
Nereikia kaplių - žodiniai kapliai gali būti baisiau už tikruosius! :D

Aš turėjau omeny tą “kontroversišką“ projektą, nes dar pakankamai žinau žmonių, kurie ligi šiol “kapliais“ griežia dėl jo rezultatyvumo. :) O anie projektai tai buvo ne mažiau (greičiau jau - daug daugiau!) reikalingi ir puikūs, be abejo. Gaila, kad primirštami - neretai ir nepelnytai.

Va dar pagalvojau: kaip atskirti, kada laistant sausus medžius ar nešant vis užgestančią žvakutę, ar tai ne Sizifo darbas? ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2007-10-13 06:31 pm UTC (link)
Darbas pagal apibrėžimą nėra Sizifo. sizifas - gyvenimo metafora.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2007-10-14 06:49 am UTC (link)
Tada, pagal logiką, viskas ir tame gyvenime yra taip pat “sizifiška“? ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2007-10-15 06:36 am UTC (link)
bet gal tai nėra taip jau ir neigiama.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2007-10-15 06:41 am UTC (link)
Ne, aš taip ir nesakau. :) Nes neigiama ar teigiama - tai tik mūsų emocinis vertinimas. Ir labai asmeninis. O kad nebūtų ta sizifiška veikla beprasmiška - mes randame veiklai įprasminimus. Kartais irgi savotiškai asmeninius - kaip ta žvakelė, tarkime, tuščio baseino dugne. Arba namas-medis-vaikas. Arba plūdė akies kraštelyje vs. taburečių darytojai su užmojais į sostus. :)

(Reply to this)(Parent)


[info]vklase
2007-10-15 06:35 am UTC (link)
tfu, Frankfurto, aišku....

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2007-10-15 06:42 am UTC (link)
Abu miestai geri, tik pastarąjį žinau geriau. :)

(Reply to this)(Parent)

liutus (biški subiesintas)
(Anonymous)
2007-10-15 07:30 am UTC (link)
Kodėl išvis kažkam turime įrodinėti savo tapatybę? Mes ką, jos neturime (praradome, niekad neturėjome)? Ar esame labiau kaip britai, ar kaip turkai? (beje, pastarieji va ėmė ir suvalgė olandišką tulpę. Ir šaunuoliai).

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 07:32 am UTC (link)
O tai pasiutimo mintis kame? :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
(Anonymous)
2007-10-15 08:02 am UTC (link)
Tame, kad skelbdami tapatybės konkursus a prori atsistojame į nevykėlių (lūzerių, dūchų, ei patinka) poziciją. Ar taip ir turėtų būti, viskas čia tvarkoj, ane?

Man, pavydžiui, labiau patiktų tokis pranešimas ant BBC: "Lietuva pranešė dovanojanti visiems laikams ir neatlygintinai Londono kaimui Kanadoje - paliegusio sodinuko įvaizdį, Kanadai - klevo lapą, Rusijai - mutavusį paukštuką, Amerikai - žvaiždutes ir dryžiukus etc."

Kodėl mūsų trispalvę lygina su Afrikos tautomis? Tegu jų spalvas lygina su mūsiške vėliava, tegu jie galvoja apie pakeitimus.

O, pavyzdžiui, kuo blogas mūsų Vytis? Ar neieškome akinių, laikydami juos rankoje?

Dabartinis tapatybės ieškojimas primena imperatyvą iš sovietų kariuomenės: "išči!". Nebudu, blin!

liutus

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 08:28 am UTC (link)
Tame, kad skelbdami tapatybės konkursus a prori atsistojame į nevykėlių (lūzerių, dūchų, ei patinka) poziciją. Ar taip ir turėtų būti, viskas čia tvarkoj, ane?

Pirma, tai man visiškai nepatinka kalėjimo ir nuteistųjų žargonas. Gal todėl, kad mano mąstymas tokiomis sąvokomis nedirba? ;) Antra, skelbiamas konkursas dar nepastato iš karto į kažkokią žeminančią vietą, nes gali būti “gerai“, bet norėti “dar geriau“ - ir t.t.


Man, pavydžiui, labiau patiktų tokis pranešimas ant BBC: "Lietuva pranešė dovanojanti visiems laikams ir neatlygintinai Londono kaimui Kanadoje - paliegusio sodinuko įvaizdį, Kanadai - klevo lapą, Rusijai - mutavusį paukštuką, Amerikai - žvaiždutes ir dryžiukus etc."

Neišeina dovanoti to, ko neturi. Todėl aš abejoju tokio pranešimo galimumu.


Kodėl mūsų trispalvę lygina su Afrikos tautomis? Tegu jų spalvas lygina su mūsiške vėliava, tegu jie galvoja apie pakeitimus.

Žalia spalva yra neheraldinė (jei kiek teko domėtis heraldika), tačiau žalios spalvos yra po tautinio atgimimo daabr ir Portugalijos, ir Vengrijos, ir Italijos ir pan. vėliavose, tačiau jų su Afrika nelygina (pažiūrėjus į Vokietijos vėliavą - dar labiau “afrikietiška“ pagal spalvas!), tad problema, manau, kitur. :) O ir lygina todėl, kad mes patys to norime, kad lygintų.

Beje, buvo dar prie Zikaro siūlymas keisti vėliavą į geltoną-baltą-raudoną (neva, pagal herbą, kuriame tuomet nebuvo mėlynos spalvos, kaip dabar). Ir net pokariu partizanai kai kur naudojo šią trispalvę (pavyzdžių galima pamatyti ir KGB muziejuje). 19-tame amžiuje Lietuvos vėliava iš viso buvo... mėlyna (lenkų raudona, rutenijos - balta, nors dabar Ukrainos prezidentinė vėliava - mėlyna), o dabar, po Žalgirio kovų prieš CSKA, kažkodėl vis brukama žalia (apkaltins islamizmu, nebe afrikizmu?), kuri, tarp kitko, buvo Lietuvos totorių mėgstama ir... naudota Napoleono kariuomenėje kaip tik šių kariams atskirti (tad “lietuviška“) nuo “lenkų“. :)

Vis tik bėda ne dabartinė Trispalvė. Bėda yra tame, kad valstybė atėmė tautinę vėliavą, padarydama ją valstybine, o valdžią ir valstybę mes linkę tiek sutapatinti, kad pasirengę išsižadėti ir savos vėliavos, nes “ne tie“ ją neša (ironiška, tie patys, kuriems ji buvo “skuduru“), ir apkalbinėti visaip. Estai ir latviai, tarp kitko, savomis irgi nelabai patenkinti, tačiau tiek nerėkauja ir etikečių sau patys nekabina. Latviai, tarp kitko, turėdami Vilniaus miesto vėliavos heraldiškai “antrą numerį“ (žr. Rygos-Biržų istoriją) sumąstė sau pateisinimą apie į drobules vyniojamų karių sukrešėjusį kraują... nors, istoriškai, kokie dar ten jų kariai buvo pagal faktus Viduramžiais? ;)


O, pavyzdžiui, kuo blogas mūsų Vytis? Ar neieškome akinių, laikydami juos rankoje?

O kas sakė, kad jis blogas? :)


Dabartinis tapatybės ieškojimas primena imperatyvą iš sovietų kariuomenės: "išči!". Nebudu, blin!
liutus


Jei tamsta lietuvių tapatybę jau suradęs, tai gal galėtų paprastai ir aiškiai mums apibrėžti? ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
(Anonymous)
2007-10-15 08:45 am UTC (link)
http://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuviai
Ko dar? Frazės, kad "lietuviai iš kitų skiriasi tuo, kad..."?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 09:06 am UTC (link)
Man labai patinka tie trys portretai, iliustruojantys tapatybę:

Čiurlionis - kažin, ar jis lietuviškai kalbėjo iš viso, ar save lietuviu laikė? ;)
Vydūnas - kiek jis lietuvis, o kiek lietuvninkas? ;)
Baranauskas - krajovcas pagal pažiūras, rašė lenkiškai (išsk. aną poemą).

Tapatybę, spėju, taip pat ten apibūdina tokios frazės:

“pakurstė dar didesnį lietuvių palinkimą į Lietuvoje po 1863-1864 m. sukilimo pradžios kurį laiką draustą lenkų kalbą ir taip paskatino didelės dalies Rytų Lietuvos valstiečių sulenkėjimą.“

“okupacija (1919-1939 m.), dėl kurios iki 0,5 mln. ankstesniu laikotarpiu lingvistiškai suslavėjusių ar apslavėjusių lietuvių galutinai virto lenkais,“

“Antrasis pasaulinis karas, kuriam baigiantis buvo iš esmės sunaikinta Rytprūsių lietuvninkų etnokultūrinė grupė, ir tarybų valdžios pokariu (1945-1952 m.) vykdyti masiniai lietuvių trėmimai į Sibirą bei kitus TSRS azijinės dalies regionus.“

“1,2-1,5 tūkst. lietuvių dalyvavimas nacių organizuotose bei vadovautose Lietuvos žydų žudynėse (1941-1944 m.), kurių metu buvo sunaikinta ~80% 1940 m. Lietuvos Respublikoje (be vad. Klaipėdos krašto) gyvenusių žydų, vėliau pasitarnavo kaip faktinis pagrindas kai kuriems JAV ir Izraelio visuomenės veikėjams bei politikams tarptautinės bendruomenės akivaizdoje diskredituojant visą lietuvių tautą.“

“1990 m. atkurtoje nepriklausomoje Lietuvoje etninių lietuvių skaičius dėl gausios jų emigracijos į Didžiąją Britaniją, Airiją, Ispaniją, JAV, Vokietiją ir kt“

Todėl ir klausiau: kame toji tapatybė? Todėl ir [info]vklase čia kelia šitą klausimą. Todėl tapatybės įvardinimo paieškomis užimta valstybė. Net Wikipedijoje lietuvių kalba nesugebame suformuluoti, kuo skiriamės, kuo ypatingi. ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
(Anonymous)
2007-10-15 09:27 am UTC (link)
GOTO liutus (biški subiesintas) (Anonimas) 2007-10-15 07:30 am UTC :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 09:41 am UTC (link)
???

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]vklase
2007-10-15 09:51 am UTC (link)
padiskutavote? :-)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 09:53 am UTC (link)
Nepanašu kažkaip. :)

(Reply to this)(Parent)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]vklase
2007-10-15 07:43 am UTC (link)
geras susibiesinimas.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 08:29 am UTC (link)
Bet negerai velnius įtraukti į šventą reikalą... :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]vklase
2007-10-15 09:51 am UTC (link)
na bet iš to pasipiktinimo ir kyla paprastai veiksmas. kas yra gerai.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 09:54 am UTC (link)
Iš “biesovščinos“ dažniausiai kyla pogromai kaip veiksmas. :(

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]vklase
2007-10-15 09:59 am UTC (link)
ne, liutus ne toks.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 10:06 am UTC (link)
Tai kad labai daug smurtinių emocijų jaučiasi... :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
(Anonymous)
2007-10-15 10:28 am UTC (link)
ką tik sukūrėme liutus įvaizdį eksportui? :)
liutus

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 11:16 am UTC (link)
Įvaizdis, pasakyčiau, ne koks...

Vienok šio asmenraščio autorius teisingai atkreipia dėmesį, kad, prieš eksportuodami, atsakykime sau, kas esame.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]vklase
2007-10-15 11:20 am UTC (link)
na nekariaukite lygioj vietoj - apie tą patį šnekat iš esmės.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: liutus (biški subiesintas)
[info]zalias_bebras
2007-10-15 11:29 am UTC (link)
[apsidairo, ar apylinkėse nesimato Agurkinės aukštumos] :)

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…