vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2008-01-14 16:32:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:prie virtuvės stalo

Pratęsimas

Viename iš mano tinklaraščių komentatorius, pasivadinęs „Žydruoju drambliu“, sako šitaip: „kuo VK auditorija ir VK redakcija tiki? Kas yra jūsų vertybės? (norėtųsi konkrečiau – ne, kad „viskas, ką žmogus daro“, bet „mes manome, kad objektyvios tiesos nėra“ arba „mes manome, kad galima atskirti gėrį nuo blogio).“ 

Kadangi atsakymas į tokį klausimą akivaizdžiai netelpa į tiesiog įrašo komentarą, tai sėdau ir padėjau formuluoti, pasiėmęs pranciškono Williamo Occamo peiliuką.

Turiu dar pasakyti, kad čia kalbu apie tai, kuo tikiu pats. Rašantieji žurnale autoriai yra įvairūs. Juos, kaip ir, tikiuosi, skaitytojus, vienija nemeilė verkšlenimui, nepakantumas marazmui ir bukagalviškumui, pakantumas kito nuomonei ir sugebėjimas ją girdėti, humoro jausmas, smalsumas ir veiklumas. Ant stalo liko vos žiupsnis citatų, kurioms iš esmės pritariu visiškai, jų autoriai įvairūs – Romas Lileikis, Grigorijus Gorinas, Voltaire'as. Šit jos:

„Kiekvienas yra kaip ir visi vienintelis“;

„Ponai, jūsų pernelyg rimti veidai – visos pasaulio kvailystės daromos būtent su šia veido išraiška“;

„Aš nesutinku su jumis, bet mirsiu, kad jūs galėtumėt pasakyti savo nuomone“.

Iš šių teiginių labai nesunku išvesti labai nemažai kitų. Pavyzdžiui: „nėra tokios tiesos, kuri būtų verta daugiau nei vieno unikalaus žmogaus gyvenimas“, „neskriausk“ ir dar daugelį kitokių.

Kažkaip man atrodo, kad per tuos prabėgusius žmonijos civilizacijos amžius koncentracijos stovyklų architektūra ir laužų deginimo technologijomis paprastai domėjosi tie, kurie tarėsi žiną tiesą. Tie, kurie sakė „aš nežinau“, tokia veikla neužsiėmė. O vienam iš jų žinantieji tiesą dar ir pasiūlė įmaukti cikutos.

Beje, kalbant apie principus, manau, kad Dekalogas, bent jau pradedant nuo ketvirtojo įsakymo, galioja. Gėrį nuo blogio atskirti galima be didelių scholastinių išvedžiojimų – kiekvienas normalus žmogus tai daro gana nesunkiai. Paprastai apie atrastus skirtumus informuoja sąžinė.

O štai racionalizuoti, paaiškinti sau, kodėl ši visai nedidukė kiaulystė iš tikrųjų kartais gali būti laikoma bent jau truputėlį gėriu – čia jau reikia paprakaituoti. Beje, tai ir yra lakmuso popierėlis – jeigu prireikia pateisinimų ir pasiteisinimų, verta pagalvoti, ar tikrai viskas tvarkoje.

Apie politiką ir kitus panašius reiškinius:

a) valstybė buvo sugalvota tam, kad gyventi būtų lengviau, o ne kad būtų sunkiau, todėl ji turi kiek įmanoma mažiau kištis į žmonių gyvenimą;

b) niekas negali savintis teisės kalbėti visų vardu;

c) iki absurdo privarytas politinis korektiškumas pražudys Vakarų civilizaciją.

Ir iš šitų trijų teiginių labai nesunku išvesti daugelį kitų.

O dėl kairės ir dešinės, socialdemokratijos ar konservatyvumo...

Man atrodo, kad taikyti devynioliktojo amžiaus visuomenės mokslų terminus šių dienų realijoms yra tas pats kaip telegrafo standartais remiantis vertinti internetą.



(Post a new comment)


[info]popas
2008-01-14 02:47 pm UTC (link)
"c) iki absurdo privarytas politinis korektiškumas pražudys Vakarų civilizaciją." - va čia tai teisingai :) Čia U.Eco?

Daugiau nelabai ką ir supratau.

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-14 02:51 pm UTC (link)
na ne, čia šiuokart tiesiog aš.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]popas
2008-01-14 02:56 pm UTC (link)
A, na atsiprašau tada :) Neseniai čia skaičiau interviu tai panašiai ten buvo :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2008-01-14 03:01 pm UTC (link)
ten supaisysi šiais postpostpostmoderno magijos laikais - bendri žodžiai kaip varvekliai kabo ant laidų ir patys nubyra kur nori.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]liutus.wordpress.com
2008-01-14 03:29 pm UTC (link)
Tas pat ir su idėjomis, ne tik žodžiais. Gal laikas pardavinėti laidus, o ne tai, kas nubyra? ;)

(Reply to this)(Parent)

žydras dramblys
(Anonymous)
2008-01-14 04:40 pm UTC (link)
Ačiū už atsakymą.
Kaip suprantu, šita citata apibrėžia ir žurnalo auditoriją, kuriai autoriai turėtų rašyti (kas mane šiaip asmeniškai ir domina labiausiai):

...vienija nemeilė verkšlenimui, nepakantumas marazmui ir bukagalviškumui, pakantumas kito nuomonei ir sugebėjimas ją girdėti, humoro jausmas, smalsumas ir veiklumas.

Bet

kaip tada suprast: nepakantumas marazmui ir bukagalviškumui, ir pakantumas kito nuomonei ?

O jei musulmonai man atrodo bukagalviai? Arba pankas žaliais plaukais? Arba gėjai? Tai aš turiu teisę nepakančiai įrodinėt, kad visiems būtų geriau, kad jie neegzistuotų?


(Reply to this)(Thread)

žydras dramblys
(Anonymous)
2008-01-14 04:56 pm UTC (link)
Konkretesnis klausimas būtų toks - ar žurnalo autorius gali vadovautis savo subjektyviomis emocijomis, ar visgi siekti objektyvumo ir pateikti kelias priešingas nuomones?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

žydras dramblys
(Anonymous)
2008-01-14 05:03 pm UTC (link)
arba netgi galima būtų formuluoti taip - jūs pretenduojat kurti analitinį žurnalą ar gyvenimo būdo žurnalą? siekiat atsakyt į klausimą, KODĖL kas nors vyksta ar KAIP kas nors vyksta?
Nes žurnale yra ir tokių, ir tokių tekstų, ir šitoj vietoj šiek tiek yra neaišku.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: žydras dramblys
[info]senis_albinas
2008-01-14 07:36 pm UTC (link)
Tada toks klausimas: drambly, kodėl tu žydrasai? A? A?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 01:08 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 01:29 pm UTC
žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 02:37 pm UTC
Re: žydras dramblys
[info]vklase
2008-01-15 08:09 am UTC (link)
vienoje iš verandų ir sakiau, kad žurnalo tekstas tuo ir skiraisi nuo laikraščio, kad ten daug labiau girdima Kodėl? ir Kaip? (ir, o ne arba). O kodėl negalima kurti analitinio žurnalo apie gyvenimą ir gyvenimo būdą? Kodėl kaip tik analizė - tai jau būtinai politika ar verslas?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 12:45 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 12:49 pm UTC
Re: žydras dramblys
[info]vklase
2008-01-15 08:07 am UTC (link)
žurnalo tekstas tik pagerės nuo to, kad bus pateiktos kelios nuomonės. bet žurnalo autorius net ir pateikdamas jas bus neišvengiamai subjektyvus - kad ir parinkdamas, kas tas nuomones sako - vien dėl savo biografijos, be jokių piktų kėslų. Tai kam bėgti nuo to subjektyvumo, nuo kurio vis vien nepabėgsi?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

žydras dramblys
(Anonymous)
2008-01-15 12:50 pm UTC (link)
Sutinku - nuo subjektyvumo nepabėgsim.
Bet ar mes siekiam tiesiog papasakoti gražiu tekstu vieną poziciją, ar kelti diskusiją - čia buvo klausimas

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 12:53 pm UTC
žydras dramblys
(Anonymous)
2008-01-15 12:57 pm UTC (link)
O šiaip iš šitos diskusijos nė velnio neaiškėja, KAM yra skiriami VK straipsniai. O tai yra svarbu -jei rašom sodininkams, apie obuolius rašom vienaip, jei verslininkams - kitaip, jei filosofams - dar kitaip. Kokia čia turi būti kalbėsena, taip ir lieka neaišku.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 01:23 pm UTC
žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 01:30 pm UTC
žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 01:36 pm UTC
žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 01:41 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 01:44 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 01:46 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 01:53 pm UTC
žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 02:23 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 02:40 pm UTC
žydras dramblys - (Anonymous), 2008-01-15 02:31 pm UTC
Re: žydras dramblys - [info]vklase, 2008-01-15 02:39 pm UTC
žydras dramblys - apie bėgimą - (Anonymous), 2008-01-15 02:52 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - [info]vklase, 2008-01-15 02:57 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - (Anonymous), 2008-01-15 03:01 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - [info]vklase, 2008-01-15 03:02 pm UTC
žydras dramblys - apie bėgimą - (Anonymous), 2008-01-15 03:11 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - [info]vklase, 2008-01-15 03:15 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - (Anonymous), 2008-01-15 03:22 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - [info]vklase, 2008-01-15 03:32 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - (Anonymous), 2008-01-15 03:42 pm UTC
Re: žydras dramblys - apie bėgimą - [info]vklase, 2008-01-15 03:45 pm UTC
Bukas dramblys - apie atradimus - (Anonymous), 2008-01-15 05:33 pm UTC
Re: Bukas dramblys - apie atradimus - [info]vklase, 2008-01-16 11:41 am UTC
Re: žydras dramblys
[info]vklase
2008-01-15 08:06 am UTC (link)
va ta ir yra mūsų problema, kad dažnai mes sutapatiname žmogų su idėjomis. ir ginčijamės su
[Error: Irreparable invalid markup ('<vardas pavardė>') in entry. Owner must fix manually. Raw contents below.]

va ta ir yra mūsų problema, kad dažnai mes sutapatiname žmogų su idėjomis. ir ginčijamės su <vardas pavardė>, o ne su tuo, ką jis sako. Jūs turite teisę ginčytis su su jų mintimis, geriau aš pagarbiai, o ne taip kaip vieno portalo komentaruose, bet neturite jokios teisės norėti juos sunaikinti savo teisybės dėl.

(Reply to this)(Parent)

voltaire'as taip nerašė ir nesakė.
[info]liutauras
2008-01-14 06:13 pm UTC (link)
plačiau - http://www.hypernote.com/C745182673/E253798223

(Reply to this)(Thread)

Re: na ir mano 3 kapeikos
[info]vklase
2008-01-15 08:10 am UTC (link)
ačiū. mano galvos lentynose buvo taip užfiksuota. dabar mokėsiu. nuoroda įdomi.

(Reply to this)(Parent)

na ir mano 3 kapeikos
[info]lyja
2008-01-14 06:37 pm UTC (link)
iš ŽD komentarų suprantu, kad klausimas yra apie žurnalo misiją ir viziją, arba kitaip sakant, kur mes einam ir ko siekiam. spėju, kad šis klausimas kometatoriui kilo nes pavadinimas kaip ir įpareigotų rašyti verslo analitinėmis temomis arba apie verslo buitį ir būvį.
tačiau, kaip suprantu, žurnale gali būti visokių temų, tačiau per žmogiškąją prizmę, ne vien arba arba.
manau, kad šiais laikais palaikyti kažkurią poziciją yra tolygu savęs suvaržymui.

(Reply to this)(Thread)

žydras dramblys
(Anonymous)
2008-01-15 01:20 pm UTC (link)
"manau, kad šiais laikais palaikyti kažkurią poziciją yra tolygu savęs suvaržymui".

įdomi mintis. gal čia ir yra atsakymas, kodėl VK viskas taip neapibrėžta. Ką manot apie tai, Aurelijau?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: žydras dramblys
[info]vklase
2008-01-15 01:27 pm UTC (link)
jau atsakiau išplėstai - kiekviena nuomonė yra vertinga.
pozicijas turbūt turi kiekvienas, bet tai nereiškia, kad neturi būti kitokių.
mūsų reikalas - ne įtikinti, o išgirsti.

(Reply to this)(Parent)

i wish i was someone better, i wish i was ambidexterous
(Anonymous)
2008-01-15 01:55 am UTC (link)
[Error: Irreparable invalid markup ('<a.v.>') in entry. Owner must fix manually. Raw contents below.]

<A.V.>

Nemanau, kad desinizmas ir kairizmas siais laikais isejes is galiojimo. Pacios idejos tikrai placiai naudojamos pasaulyje ir politikoje, cia, manau, net nereikia pavyzdziu. Esminis skirtumas tarp desines ir kaires yra tas, kad desine visada teigs, kad visiems aisku, kas yra geris, (ir is to sekantys dekalogai, teisiu biliai ir chartijos), o kairiesiems vienintele tiesa yra ta, kad jie yra pavergti (ir is to sekantis didelis penas feministiniams, etniniams ir homoseksualiems judejimams). Desiniesiems geris yra meile, kairiesiems - keisti dabartine santvarka (lyg pokytis pats savaime butu vertybe). Is cia ir objektyvumo ir subjektyvumo priespriesa. Jeigu yra tiesos, ju galima siekti, jeigu tiesos nera, galima paneigti bet ka, net ir gyvybe, legalizuoti abortus, etc. Bet savo gyvybes paneigti kairieji negali, jie masto, vadinasi egzistuoja. O gyvybe atsiranda is meiles, potraukio, aistros, vadinkit kaip norit. Na, nebent gyvybe zmogui (savo, kito) nera vertybe, taciau tokiam atvejui as randu tik viena paaiskinima - tai ne zmogiska. Kairiuju dziaugsmui turiu pasakyti, kad tai tiesiog blogis, ir as neturiu tam argumentu. Gal net ir kvaila butu tai irodineti.

O ka as cia aiskinu? Visa verslo ideologija pareina nuo Svietimo amziaus laisviu ideju ir as nemanau, kad verslas savaime yra blogas dalykas, tik nesvarus verslas yra blogas dalykas, taciau kartais Verslo Klaseje, daznai rasant apie prekes zenklus (a.k.a. 9 milijardai balsu "kaip buti fainu") kartais islenda visiskai neversliskos mintys, kurios bando demonizuoti reklama, informacija apie prekes pateikdamos kaip bandyma pavergti, uzvaldyti ir etc.

Butu neblogai kartais pamiegot.

</A.V.>

(Reply to this)(Thread)

Re: i wish i was someone better, i wish i was ambidexterous
(Anonymous)
2008-01-15 01:59 am UTC (link)
ir dar viena citata:

"Tu aisku, turi teise pasisakyti, uz tai del taves jau mire Volteras, bet tai dar nereiskia, kad tu nenusisneki".

autorius nezinomas, is tu laiku, kai fasistai dar necenzuravo Delfi.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: i wish i was someone better, i wish i was ambidexterous
[info]vklase
2008-01-15 08:10 am UTC (link)
:-) žinoma nereiškia.

(Reply to this)(Parent)

Re: i wish i was someone better, i wish i was ambidexterous
[info]vklase
2008-01-15 08:13 am UTC (link)
tai gal ir atėjom iki tos vietos: ko ne ko nereikia įrodinėti. Galima tiesiog aprašyti ar papasakoti.

Demonizavimas - gal ir taip. gal ir bėda. Tik kad, kaip minėjau, mano redagavimo principas: jeigu gali neredaguoti - neredaguok. dar vienas - kiekviena protinga nuomonė verta būti išgirsta.

Gal išsimiegojai?

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: i wish i was someone better, i wish i was ambidexterous
(Anonymous)
2008-01-15 12:37 pm UTC (link)
na, as ne tik pasakojau, as irodinejau - konservatyvizmas ir desinizmas yra neatgyvene dalykai.

Suda cia issimiegosi - 2 valandos prisnudimo.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: i wish i was someone better, i wish i was ambidexterous
[info]vklase
2008-01-15 12:55 pm UTC (link)
taip. ne tik neatgyvenę, bet net ir labai gyvi bei stiprėjantys, mano galva.

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…