vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2008-01-28 14:31:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:prie virtuvės stalo

Drąsi šalis

Manęs čia radijas paklausė, ką galvoju apie „Lietuva – drąsi šalis“.

Iš esmės galvoju taip pat, kaip ir apie „Lietuva – žalia šalis“, „Lietuva – gera šalis“, „Lietuva – graži šalis“. Man ji graži, žalia, drąsi ir visokia kitokia. Tegul tik būna.

O tai jau keliolika metų atrodome kaip tas šimtakojis, kuris susimąstė, kaip jis vaikšto – kuria koja pirma žengia: dvidešimt trečia kairėje ar penkiolikta dešinėje? Tai ir dabar dar stovi prie to paparčio visas toks susimąstęs.

Tai va tokie ir mes: medelis, lapelis, vaivorykštė ar kirvukas? Žalia, gera, šlapia, pilka ar truputį pablyškusi? Jūsų pasiūlymas nieko nevertas tiesiog dėl to, kad jis jūsų, o ne mano. Ir tai pats rimčiausias argumentas visoje mūsų begalinėje diskusijoje.

Brangieji, susitarkim nors dėl ko nors, jau net nebesvarbu, dėl ko – ir pradėkime veikti, a?

Ir jeigu toji šviežiai palaimintoji „drąsi šalis“ yra tai, dėl ko jau sutarėme ir daugiau neberausime vieni kitiems kaltūnų, nedraskysime akių, nerausime ausų, nesiteisime ir neprotestuosime, tai ir valio. Ir pirmyn.

Ir lietuva.lt jau poryt nebereklamuos „infostruktūros“, o reklamuos šitą išdidžių žmonių drąsią šalį.

A, tiesa, turiu klausimą...

„ ...remiantis praėjusį gruodį „Vilmorus“ atliktu tyrimu, 66,7 proc. lietuvių pritaria, kad lietuviai - drąsūs žmonės, 63,3 proc. pritaria teiginiui „Lietuva - drąsi valstybė“, 87 proc. pritaria teiginiui „Lietuvos istorijoje yra daug drąsumo pavyzdžių.“

Kodėl ne šimtas procentų? Kur slepiasi tas trečdalis manančių, kad lietuviai – nelabai drąsūs žmonės?

Atsimenu, paklausdavai vaiko: „Rankas plovei?“, jis iškart sako: „Taip“.

Jeigu čia pat perklausdavai: „Rankų neplovei?“, jis greitai, nuoširdžiai ir nesusimąstydamas irgi atsakydavo „taip.“



(Post a new comment)


[info]liutus.wordpress.com
2008-01-28 12:48 pm UTC (link)
Lietuva - labiausiai įvaizdžio ieškanti šalis pasaulyje :)

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-29 07:54 am UTC (link)
drąsiai ieškanti

(Reply to this)(Parent)


[info]popas
2008-01-28 01:24 pm UTC (link)
Kodėl ne šimtas procentų? Kur slepiasi tas trečdalis manančių, kad lietuviai – nelabai drąsūs žmonės? - norėjau sakyti kad aš taip manantis, bet nedrąsu... Einu pasislėpti :).

(Reply to this)(Thread)


[info]maturegirl
2008-01-28 01:49 pm UTC (link)
Prisijungsiu.

(Reply to this)(Parent)


[info]vklase
2008-01-29 07:56 am UTC (link)
manau, kad jeigu kalusimas būtų "ar pritariate teiginiui, kad lietuviai - nedrąsūs žmonės?", "taip" būtų atsakę tie patys 66 proc.

(Reply to this)(Parent)


[info]gedas
2008-01-28 01:55 pm UTC (link)
Pridėkime dar vieną populiarų šūkį-memą:

Sprendžiant pagal karą keliuose - Lietuva - drąsi šalis!

(Reply to this)(Thread)


[info]senis_albinas
2008-01-28 08:22 pm UTC (link)
Tokios bravūriškos drasos netgi sakyčiau:)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]senis_albinas
2008-01-28 08:23 pm UTC (link)
drąsos.

(Reply to this)(Parent)


[info]skimas
2008-01-28 02:44 pm UTC (link)
>Jūsų pasiūlymas nieko nevertas tiesiog dėl to, kad jis jūsų, o ne mano.
vat šis sakinys tiksliausiai ir apibūdina mūsų charakterį. Ar tai galėtų tapti reprezentaciniu mūsų šalies devizu? Manau, kad nevisai. Ir ne todėl, kad jis turi ryškų neigiamą charakterį, bet todėl, kad neatsako į klausimą "ką daryti?" Vat šūkis "Lietuva - otkato šalis!" manau tikrai atneštų apčiuopiamos naudos ir pritrauktų investicijų, ypač jei įstatymų leidėjai įstatymų bazę priderintų prie "naujos strategijos". O ką gali pritraukti šūkis "Lietuva - drąsi šalis!" ? Nieko, o ką gi joje veikti?..

(Reply to this)

Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]zeppelinus
2008-01-28 03:11 pm UTC (link)
Khhm, nesinori brukti to deguto šaukštą, bet jei jau buvo renkamasi iš tokio pobūdžio neperdėtai gudrių pagyrūniškų šūkių, tai geriau jau būtu buvę pasirinkti "Lietuva - dora šalis" arba "Lietuva - darbštuolių kraštas" - tiesos juose ne ką menkiau/daugiau, bet bent jau nukreipti būtu daugiau į ateitį, kaip tam tikra siekiamybė, nei tas drąsumas, kuris turi būti tiesiog demonstruojamas ...

(Reply to this)(Thread)

Drąsumo pavyzdys?
[info]zydrasdramblys
2008-01-28 03:27 pm UTC (link)
"Antradienį iš Švedijos į Klaipėdą plaukusiame laive "Lisco Patria" registratūros fojė pasigesta plazminio televizoriaus "Philips", kainuojančio 4200 litų. Kai laivas grįžo į Klaipėdos uostą, Jūrų uosto policininkai patikrino iš kelto išvažiuojančių keleivių automobilius. Netrukus pradingęs televizorius surastas. Jis buvo paslėptas kauniečių automobilio bagažinėje".

Tai va - aš tai labai džiaugčiausi, kad Lietuva drąsia šalim taptų. Atsiprašau, aš ciniškas, bet atsirastų labai daug apie ką rašyt.

Kažkada buvo kalbama - gal pozicionuotis kaip "gudrių" žmonių šaliai. tai čia panašu į drąsą, bet kažkaip lyg ir logiškiau - bent jau šitos kelto istorijos gudrumu nepavadinsi, o drąsa vadint galima. o šįkart tai man labai norisi pritart tam, ką šiandien Valatka parašė.

(Reply to this)(Parent)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]vklase
2008-01-29 08:02 am UTC (link)
žinai, mano nuomone tikrai gali jau būti kas tik nori, kad tik baigtųsi prliurpimas ir prasidėtų darbas.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]zydrasdramblys
2008-01-29 09:05 am UTC (link)
Na bet ką galima nudirbt, kai nelabai žinai, ką dirbi ir ko tuo darbu nori pasiekt?
Gal geriau tegu papliurpia, gal įvyks stebuklas ir ką nors išsiaiškins...

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]vklase
2008-01-29 09:46 am UTC (link)
jau septyniolika metų pliurpia.

(Reply to this)(Parent)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]zalias_bebras
2008-01-29 10:39 am UTC (link)
“šalis, kur miega kapuos didvyriai“ (Maironis). O ko daugiau reikia? :) Klasikas...

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]popas
2008-01-29 11:56 am UTC (link)
Taigi, Lietuvoj viskas blogai :D Ir visi didvyriai čia jau seniai kapuos :(

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]zalias_bebras
2008-01-29 01:14 pm UTC (link)
Yra ir gerų dalykų. Va - mes drąsūs (“stiprūs, vikrūs“), tarkime... :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]popas
2008-01-29 01:22 pm UTC (link)
užtat mes dvasiškai turtingi :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Lietuva - drąsi šalis? Na ir ...?
[info]zalias_bebras
2008-01-29 01:30 pm UTC (link)
Ja, ja... Dalai Lama, free Tibet! :D

(Reply to this)(Parent)


[info]lyja
2008-01-28 05:25 pm UTC (link)
likęs trečdalis yra kuklūs žmonės.

(Reply to this)(Thread)


[info]skimas
2008-01-29 08:27 am UTC (link)
Ne, likęs trečdalis kaip tik ir yra tie drąsūs žmonės, kurie išdrįso atsakyti kitaip, nei užduotas klausimas. Na tokie truputį drąsūs :)

(Reply to this)(Parent)


[info]zalias_bebras
2008-01-29 10:37 am UTC (link)
"Lithuania? Where is it? You say 'Braveland'? Yeah, I saw that movie! You are Scots, right?" :)

Kad nepainiotų manęs su naujazelandiečiais (gal dėl skrybėlės?), tiesiog kartą pateikiau “Trylikto kario“ su Antonio Banderas epizodą, kur jam po mūšio siūlo midų. Po to midaus “Krupnikas“ visiems įpyliau - nacionalinis gėrimas (“a, taip - tai rusai geria degtinę, bet “jū, pypl, a not rašans, ai nou“). Taip, mes beveik tie patys “vikingai“ (che, valstybė prie jūros vs. jūrų valstybė...), tik, supraskite, kiek piečiau, ne skandinavai, bet va, žinote, ir Bilio Šekspyriaus “Hamletas“ - apie danus, ne anglus...

Lenkus dar irgi pralinksminsime, nes jiems Adomo Mickevičiaus “Pan Tadeusz“ įeina į privalomą mokykloje perskaityti programą, o kaip ten “drąsius litvinus“ lenkų vienuolis ragina sukilti, tai labai tipiškas ir gražus epizodas... Galime tai ir filme rasti - vienuolį vaidina mano mėgstamiausias lenkų aktorius Boguslaw Linda, o Lietuvos tipišką bajorą - a.a. Marek Perepeczko. O galima rasti ir lietuviškame filme “Marius“ pagal Almenio “Šienapjūtę“, kur “mylista kunigaikštis“ (Zelčius vaidina) visus “drąsius karštakošius“, užsimojusius prieš ateinančią Rusijos kariauną stoti kautis, apramina žodžiais: “Pabijokte dievo - kas gi prieš tokią galybę atsilaikys!“... Gal tuo ir skiriamės nuo kaimynų lenkų?

O kodėl šiuos keturis skirtingus filmus prisiminiau? Nes šitos “Lietuva drąsioji“ koncepcijos rengėjai kiną, kaip ir Leninas, laiko vienu svarbiausių propagandos (atsiprašau - PR) įrankiu. Ir šitos kompanijos konkrečiai - taip pat.

Bet dėl vieno sutinku ir pritariu: jei jau nusprendėme, kad pozicionuosimės kaip drąsių žmonių šalis, tai DRĄSIAI ir veikime dabar! Idant pasakyta:

“Jei bijai - nedaryk. Jei darai - nebijok!“

(Reply to this)(Thread)


[info]zeppelinus
2008-01-29 11:44 am UTC (link)
Atvirai sakant, man lyg ir dzin tie šūkiai ir įvaizdžio kūrimo strategija, skirta, kiek suprantu, skirtoms lėšoms įsisavinti, bet iš to yra galimi du nemalonūs dalykai:

a)jausiuosi nepatogiai, kai teks kur nors užsieniuose arba mūsuose, bet ne saviems, aiškintis dėl šio šūkio - kodėl mes drąsuolių šalis, kuo tai paprastai pasireiškia ir kodėl nepasireiškia kokiu nors konkrečiu atveju. Užbėgdamas už akių galiu pasakyti, kad tai bus nelabai smagu.

b)po tokio šūkio vėliava atsiras gudručių, stumiančių kokius nors abejotinus multimilijoninius (a la Gugenhaimas ar kitoks mekocentras) ar žalingus visuomenei sprendimus, kaip atseit, "be galo drąsius ir demonstruojančius mūsų pasirinktą šalies šūkį". Dar paminėsit mano žodi, kad taip tikrai bus....

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2008-01-29 01:12 pm UTC (link)
O Tu nebijok! :) Drąsiai žvelkime šūkių kūrėjams į akis! :D

(Reply to this)(Parent)


[info]popas
2008-01-29 11:55 am UTC (link)
"Lithuania? Where is it? You say 'Braveland'? Yeah, I saw that movie! You are Scots, right?" - aha, analogiška pirma mintis :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2008-01-29 01:13 pm UTC (link)
Ir dar ioniška, žinant Mel Gibson pareiškimus “aštradančių lietuvių“ atžvilgiu... :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]popas
2008-01-29 01:25 pm UTC (link)
Tiksliai, reikėjo imti ką nors iš to, kas ir taip jau išpiarinta:
Lietuviai yra aštradančiai, žaidžia golfą (bent jau lazdas turi), čia gimė Hanibalas Lekteris (čia vietiniai ir jo sesutę suvalgė), čia gyvena vienakojės artai vienaakės lesbietės meninkės ir pan. :)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2008-01-29 01:35 pm UTC (link)
Vietoje Lekterio aš tiems patiems kad ir amerikiečiams pateikiu “Hunting of Red October“ ir Sean Connery suvaidintą lietuvį, povandeninio laivo vadą, ir jo dialogą apie “upę, į kurią senelis mažą imdavo žvejoti“! :) Lekteris - tai išmislas. O Red October - bent jau pagal tikrus faktus. ;)

Ir tikrai reikėjo naudotis jau egzistuojančiomis klišėmis ir stereotipais (ir ne mūsų), ir nebūtinai neigiamomis.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2008-01-29 01:57 pm UTC (link)
vienas iš Zeniaus siūlytų buvo: mes suvalgom savo priešus.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2008-01-29 02:37 pm UTC (link)
Maoriai?... :)

(Reply to this)(Parent)

"Lietuva - H.Lekterio tėvynė"?
[info]zeppelinus
2008-01-29 02:41 pm UTC (link)
Gal ir tikrai nieko, bent jau kol to Lekterio nepamiršo...?

Va, iškart gimė naujas biudžeto lėšų įsisavinimo modelis - kreiptis į kokį superpuper Hollywoodo prodiuserį, kuriantį kokį brangiausią pasaulyje kontuperinį blokbasterį, kad filme atsirastu koks svarbus personažas-lietuvis, tegul ir piktuolis.

Galų gale, už tam tikrą pinigų sumą, prilygstančią Mačiūno garbage arto kolekcijos kainai, galima netgi pasiekti, kad to filmo pagrindinis piktuolis būtu iš Lietuvos - koks nors žmogus-voras ar kitoks babaužis...

O jeigu šią praktiką įvedus į reguliarumą - taigi būtu galima monopolizuoti kokią nors piktuolių rūšį, aiškiai siejant ją tik su Lietuva - kanibalus, pvz.?

Juk teroristai dabar kaip taisyklė - arabai, mafijozai - rusai arba kiniečiai, vampyrai - iš Rumunijos ar Vengrijos ir etc.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: "Lietuva - H.Lekterio tėvynė"?
[info]zalias_bebras
2008-01-29 02:44 pm UTC (link)
“... ir lietuvaitė: sesė-ilgakasė“... ;)

(Reply to this)(Parent)


[info]aldask
2008-02-11 07:44 pm UTC (link)
Pasiskaičiau ir prisiminiau, kad dar prieš gerą dešimtmetį buvau pasidaręs marškinėlius su užrašu ant pilvo:

LITHUANIA: LAND OF AMBER, VODKA AND NUCLEAR POWER

...ir su krūtininga dailia mergiote atspausta ant nugaros, kur kasos geltonos, akys žydros, dantys gintariniai.

Reikės pavasarį išsitraukti iš apatinio stalčiaus.



(Reply to this)(Thread)


[info]aldask
2008-02-11 07:50 pm UTC (link)
O, beje, įveskite tą patį šūkį į google.com: "land of amber, vodka and nuclear power" - arba tiesiog paspauskit šį linką:

http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=land+of+amber%2C+vodka+and+nuclear+power&btnG=Google+Search

Apie ką pirmasis straipsnis?
Kažkas tame yra.

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…