vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2008-01-30 15:30:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:redaktoriaus pabambėjimai verandoje

Seno bambeklio veranda-17

Vis pasakojau šičia, kokius tekstus norėčiau matyti. Atėjo laikas pasipasakoti, kas man nepatinka.

Man nepatinka, kai būna taip.

Autorius praneša, kad teksto neparašys likus porai dienų iki jo atidavimo į gamybą. Viskas seniai suplanuota, dauguma tekstų jau gamyboje, jau sumaketuoti. Tiesiog išmesti tų puslapių negali, nes žurnalo tūriu gali manipuliuoti tik po pusę lanko – aštuonis puslapius. Kito autoriaus per dvi dienas irgi niekaip neprikalbinsi. Tada man šiek tiek nepatinka.

Dar man nepatinka, kai būna šitaip.

Žmogus išvažiavo daryti reportažo ir turi atsiųsti tekstą iki tam tikros dienos tam tikros valandos. Jį dar turiu perskaityti aš, kalbos redaktorė, foto redaktorius turi atrinkti iliustracijas, maketuotojai turės sumaketuoti, korektorės perskaityti. Dvi valandos iki valandos Z, o iš Gerb. Rašytojo nė mažiausios žinios. Tai tu bent pranešk, kad gyvas. Va tai man truputį nepatinka.

Arba – man nepatinka, kai būna taip.

Autorius sako: aš labai užsiėmęs, niekaip nespėsiu, bet tu juk turi kažkur vieną iš ankstesnių mano tekstų. Žinia, turiu. Ir pusėtiną. Bet žinodamas autoriaus polėkį, numeryje aš jam palikau keturis atvartus, o anas tekstas (ko jis jau ir pats turbūt neatsimena) traukia sunkiai iki trijų. Labai sunkiai. Viskas planuose, nieko neišmėtysi, nieko nepakeisi. Ir man tai kiek nepatinka.

Aš dar nemėgstu duoti pašnekovams, herojams, personažams skaityti baigto teksto.

Ir neduodu. Daugiausia, ką galiu duoti pažiūrėti – jų citatas. Tiek to, kad diktofone aš turiu tuos sakinius būtent tokius kaip parašyta. Žmogus nori būti šiek tiek rišliau kalbantis „ant popieriaus“, lai būna. Bet nė už ką neduosiu taisyti žurnalisto rašyto ir mano bei kalbos redaktorės redaguoto teksto. Taip kaip turbūt nesamdyčiau treniruoti „Žalgirio“ žmogaus, kuris tik daug kartų matė krepšinį per televizorių.

Dar aš nemėgstu, kai būna šitaip.

Žmogus skambina vieną kartą, pasiūlo temą. Žinau, kad raštingas, sakau – pirmyn. Po mėnesio jis vėl skambina, vėl siūlo kitą temą. Sakau – neatidėliok. Po mėnesio jis skambina, siūlo trečią. Neprimena jokio animacinio filmuko? Sakau – tai kad tavo kredito reitingas toks truputėlį smuktelėjęs, o aš to nemėgstu.

O dar man nepatinka, kai būna taip.

Autorius pasiima rašyti tekstą, kaip man atrodo, įdomia tema. Sutarta dėl galimų pašnekovų. Jis gauna visus įgaliojimus kalbėti „Verslo klasės“ vardu. Apeina, pasidaro interviu. Mūsų fotografai tuos žmones nueina fotografuoti. Ir? Ir viskas – daugiau jokių žinių. Ar jis rašo? Kada parašys? Pareis ar nepareis? Kūrybos kančios? Kitokios kančios? Man tai dar nieko, aš išgyvensiu. Bet galbūt tie žmonės, kurie buvo kalbinti ir fotografuoti, laukia publikacijos. Be to, tema lyg ir užimta – atiduočiau rašyti kam kitam, bet nežinau, ar galiu. Ir man nepatinka.

Dauguma žmonių nemėgsta, kai reikia greitai priiminėti daug sprendimų. Bambeklis redaktorius – jokia išimtis. Na ir kas, kad nuolat juos priiminėja. Vis tiek nemėgsta.



(Post a new comment)


[info]liutus.wordpress.com
2008-01-30 01:54 pm UTC (link)
Kavos puodelio dugne - tirščiai. Sriuboje - pipirai. Ant karšto pieno plėvelė. Na ką padarysi, ir redaktoriaus darbas turi savo šaukštą deguto. Man atrodo, kad Tavo minimi nepatikimai egzistavo ir egzistuos tiek pat, kiek ir patys raštininkai :)

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-30 02:11 pm UTC (link)
tik bambu. :-)
paprastai visada pasidėta atsarginių variantų.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]gedas
2008-01-30 02:24 pm UTC (link)
va, va - atsargos kartais velniškai praverčia.
Aš irgi kamarėlėj visada ką nors juodai dienai (suges kompiuteris, dings elektra, nuplėš bomžai interneto kabelį pardavimui) laikau..
Rašai būna, kitąsyk, galvoji - o kam?.. Praeina pora metų - ir džiaugiesi, kad turi straipsnio kriaukšlę juodai dienai pasidėjęs...;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2008-01-30 02:46 pm UTC (link)
tavo kamarėlė įspūdinga.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]gedas
2008-01-30 03:00 pm UTC (link)
nes, deja, iš prigimties esu kaupėjas. Suvalkija kaimynystėj buvo kaip ne kaip.

(Reply to this)(Parent)


(Anonymous)
2008-01-30 02:16 pm UTC (link)
O aš nemėgstu redaktorių, kurie duoda temą, prie kurios nuoširdžiai knisies knisies, parašai, atiduodi - nespausdina. Nugrimzta rašinys kaip į pelkę. Kodėl? Nepatiko rezultatas? Tai kad padariau taip, kaip norėjo... vos ne punktas papunkčiui: tas paklaustas, į anuos klausimus atsakymai surasti, tai ko dar pritrūko? Stilius, kalba - savo vietose...

Kartais pritrūksta vietos.. Nemėgstu redaktorių, kurie tau duoda du atvartus, kuriuose kuo puikiausiai telpi, bet paskutinėmis dienomis, kažkodėl viskas suspaudžiama į vieną atvartą teksto ir iliustracijų sąskaita.

Ir nemėgstu redaktorių, kurie duoda tau vieną įdomią temą, kuriai iš pradžių neturi laiko per kitus darbus, o paskui, kai jau būni įpusėjęs, netikėtai sužinai, kad šią temą jau padarė kitas autorius, o tau niekas apie tai net nesiteikė pranešti.

Dar nemėgstu, kai duodu rašinį paskaityti žmogų, kuris juodai neturi laiko ir nesugeba laiku atsiųsti savo pastabų ir pataisų (dažniausiai tai būna tik smulkmenos), ir gaišina visą laiką. O karti patirtis rodo, kad tam tikrus rašinius duoti patikrinti būtina: šneka šneka, o kai išspausdini, baisiausiai įsižeidžia. Ir duodu skaityti pirminį variantą, kurio nematė nei redaktorius, nei kalbos redaktorė. Svarbu - teisingi sutikrinti faktai, o visi stiliaus tvarkymai ar teksto kastravimai jau pašnekovo neturėtų dominti. Nemėgstu ir tų, kurie pažadėję atsiųsti nuotraukas, dingsta visai savaitei kaip į vandenį.

Nemėgstu ir tų, kurie pamiršta pasakyti, kada turėčiau atiduoti rašinį arba netikėtai sutrumpina sutartą terminą. Rašau rašau, atsipūtus su įkvėpimu.. Tik staiga klausimas: o tai kur tas tavo rašinys, duosi rytoj? Žagteli ir tada jau gimdai.

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-30 02:20 pm UTC (link)
taip, aš irgi visų tokių nemėgstu.
o kas jūs, Kauke?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2008-01-30 02:33 pm UTC (link)
Kartais geriau tiesos nesakyti.
Pasitikiu Jumis, tamsta, bet pagalvojau, kad Lietuva maža, nueis pliotkai.. gausiu druskos tris pundus.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]vklase
2008-01-30 02:46 pm UTC (link)
http://vklase.livejournal.com/59405.html#cutid1

(Reply to this)(Parent)


[info]popas
2008-01-30 02:30 pm UTC (link)
Jo, šį kartą redaktorius pateisino rubrikos pavadinimą :)
"turi atsiųsti tekstą iki tam tikros dienos tam tikros valandos"..."Dvi valandos iki valandos Z, o iš Gerb. Rašytojo nė mažiausios žinios." - nu tai jo, susitarta gi valandai Z :)
"numeryje aš jam palikau keturis atvartus, o anas tekstas (ko jis jau ir pats turbūt neatsimena) traukia sunkiai iki trijų" :)

Žodžiu redaktoriui nepatinka, kai rašytojai "nepateisino lūkesčių". Žmogiška šiaip :)

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-30 02:45 pm UTC (link)
:-)
kai dar laukia visa grandinė gamybos, man tikrai norisi patvirtinimo, kad valandoj Z viskas bus tvarkoj.
truputį plėšai iš konteksto - palikta keturi, bet jis dabar parašyti į tuos keturis negali, tai paimk jo senesnį.
OK, be abejo, tik kad tas senesnis visai ne tai vietai skirtas.
šiaip jau turbūt išvis reikėjo mesti lauk tą poziciją - keturi atvartai - kaip tik tiek, kiek galima išmesti be skausmo.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]ashtroka
2008-01-30 02:53 pm UTC (link)
"keturi atvartai - kaip tik tiek, kiek galima išmesti be skausmo".
Praėjusį rudenį teko matyti, kaip vienas gerbiamas redakcijos avigalvis pritrūkus kelių atvartų, išmetė visą lanką ir išleido žurnalą plonesnį, nei buvo tikėtasi. Kas svarbiausia, atsargos skrynelėje buvo ne vienas rašinys, kuriuo buvo galima užkišti atsiradusią spragą. Deja...

(Reply to this)(Parent)


[info]popas
2008-01-30 02:57 pm UTC (link)
Atsiprašau dėl plėšymo :)
"Bet žinodamas autoriaus polėkį, numeryje aš jam palikau keturis atvartus, o anas tekstas (ko jis jau ir pats turbūt neatsimena) traukia sunkiai iki trijų." - čia norėjau pasakyti maždaug taip: Kiek supratau čia variantas ne tas, kai prisižada paršyti, o paskui atsisako. Tai ir gaunasi, kad redaktorius tylomis tikėjosi net keturių atvartų (kad ir kas tai bebūtų), o rašytojas "nepateisino lūkesčių" :) Tas pats ir su išankstiniais skambučiais, jei nebuvo tartasi, kad reportuos kas 3 valandos nereiktų dėl jausti nepasitenkinimo. O gal net reiktų džiaugtis, nes paprastai anksčiau skambina kai kas nors blogai (nespėja, sulūžo ir pan.) ;)
Manyčiau taip

(Reply to this)(Parent)

atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
[info]anaiptol
2008-01-30 07:38 pm UTC (link)
aš tai iš "įstaigos - informacijos daviko" pozicijos pasakysiu, ir čia jums netaikoma, tiesiog _kai kurie redaktoriai_: tyli visą mėnesį ir likus 4 dienoms pasako - duokit medžiagos du puslapius, iki savaitės pabaigos turiu atiduoti į spaustuvę. tai @^%*(&*$, kur buvai prieš 10 dienų:/, mes ne redakcija, kuri tik rašymu ir užsiima, šitas darbas neplanuotas, o derinimas, deja, užima daugiausia laiko...
dar _kai kurie žurnalistai_: pakalbina nieko nesupratę nei klausdami, nei klausydami atsakymų - nes tema sudėtinga ir jie neturi laiko/noro/užsakymo gilintis - bet gink dieve gi paprašyti paskaityti - cenzūra, ane?? ir paskui beveik bet kurį probleminį straipsnį galima papastraipiui paneiginėti. nes mato ką nori, o ko nenori nemato - ir terminų neskiria, ir priešistorių nežino, ir nuomones pasirenka kaip nori, o kas kvailiausia, kai stengiasi klausti labai aptakiai, apibendrintai - ir gauna atsakymą į vieną dalyką, o paskui jį pritaiko kitam. ir lieki durniaus vietoj. paskui įrodyk, kad klausė visai ne taip. ale kam tas profesionalumas, ane:)

[jei ką, baigiau žurnalistiką.]

(Reply to this)(Thread)

Re: atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
[info]vklase
2008-01-31 09:21 am UTC (link)
pas mus tokių atvejų niekada nepasitaiko.

normalus (net ne geras, o normalus) žurnalistas ir faktus turėtų patikrinti, ir dar viso kito nedaryti, apie ką čia kalbi - aptakiai klausia, pavyzdžiui, nes interviu nesiruošia. noriu tikėti, kad dirbu su normaliais ir gerais (nes jeigu netikėsiu, tai jie gi tokie ir nebus niekada). žurnalisto teksto vis tiek taisinėti neduosiu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
[info]anaiptol
2008-01-31 09:38 am UTC (link)
ne, deja deja, čia ne tas atvejis, kai tiesiog nepasiruošiama interviu, čia tas atvejis, kai turima intencija parodyti, kad "kas nors kaltas", ir paklausiama taip, kad iki galo išaiškinti problemos klausiamasis negalėtų, nes nežino visos situacijos: tada tas pusatsakymis pateikiamas su pompa "jie nieko nežino", "jie leidžia štai tokius dalykus" arba "jie nesilaiko įstatymų", nors labai dažnai tai neteisybė, geriausiu atveju - pusteisybė... o iš kur ta intencija, ar iš to, kad žmonės mėgsta skaityti, kai ką nors kaltina, ar toks įsivaizdavimas demokratijos sargų darbo, ar redaktoriaus nurodymas, ar užsakymas - jau nieks neišsiaiškins.
tiesiog kai kada pagalvoji, jei žinai temą, apie kurią rašo ir supranti, kiek prigrybauja - tai kiek tuomet visuose kituose straipsniuose teisybės?:)

taip, šita situacija ne su žurnalais, čia skaudi tiesa apie dienraščius.

(vadas šian nušvilpė VK ir, kas blogiausia, vis tiek neskaitys:/. gerai, kad sargė apsirikus mums du įdėjo:))

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
[info]vklase
2008-01-31 09:41 am UTC (link)
bet juk kalbu apie tai, kas turėtų būti normali norma, o ne tas, excuse my french, "bezpriedielas", kuris daugeliu atveju čia tapęs norma.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
[info]anaiptol
2008-01-31 09:48 am UTC (link)
norėčiau, kad būtų tokia laida, kur sėdėtų profas ir atsivertęs ne apžvelginėtų spaudą, o ją demaskuotų:D aišku, ten kur verta. "kodėl antraštėj viena, o tekste kita?" ir panašiai. būčiau slaptas korespondentas:))). kad truputį išmokytų žmones galvoti, o ne vien tikėti 'spausdintu žodžiu'. nors nelabai įsivaizduoju, kokia TV įsileistų tokią laidą. nebent blogas toks galėtų būti...

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
[info]vklase
2008-01-31 09:52 am UTC (link)
blogs.lt/dievuziniasklaida šiek tiek tai daro.

(Reply to this)(Parent)

Re: atėjau į svetimą svetainę ir irgi pabambėsiu
(Anonymous)
2008-01-31 09:48 am UTC (link)
norėčiau, kad būtų tokia laida, kur sėdėtų profas ir atsivertęs ne apžvelginėtų spaudą, o ją demaskuotų:D aišku, ten kur verta. "kodėl antraštėj viena, o tekste kita?" ir panašiai. būčiau slaptas korespondentas:))). kad truputį išmokytų žmones galvoti, o ne vien tikėti 'spausdintu žodžiu'. nors nelabai įsivaizduoju, kokia TV įsileistų tokią laidą. nebent blogas toks galėtų būti...

(Reply to this)(Parent)


[info]unless_spring
2008-01-30 08:49 pm UTC (link)
> Autorius praneša, kad teksto neparašys likus porai dienų iki jo atidavimo į
> gamybą. Viskas seniai suplanuota, dauguma tekstų jau gamyboje, jau
> sumaketuoti.

Hmm, nepalaikykit įžeidimu, jei pasiūlysiu akivaizdžią išeitį, bet ar negalima tokių dalykų kontroliuoti deadline'mis? Tarkim, pareikalauti autoriaus, kad priduotų straipsnį iki tokios-ir-tokios dienos, iki maketavimo? Jei pavėluos, jo straipsnio nedėti? Nebent kalba eina apie autorius-žvaigždes, prie kurių redaktoriams reikia taikstytis. ;-)

> Aš dar nemėgstu duoti pašnekovams, herojams, personažams skaityti baigto
> teksto.

> Ir neduodu. Daugiausia, ką galiu duoti pažiūrėti – jų citatas.

Tiesą sakant, kodėl ne? Juk žmogus gal nori pažiūrėti ne vien savo citatas, bet ir straipsnyje minimus faktus. O žurnalistai žmonių biografinius faktus dažnai iškraipo. Pažįstu ne vieną žmogų, kuriems tai buvo atsitikę. Ar žmogus neturi teisės reikalauti, kad apie jį rašytų teisybę? Na ir kas, kad kitame numeryje žurnalas įdės pataisą -- kas tas pataisas skaitys?

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-31 09:24 am UTC (link)
tai kad čia jau kai visi deadline'ai buvo seniai suderinti ir pasakyti. ir čia iki va tų va deadline'ų dvi dienos ir pranešimas: neparašysiu, nes man neišeina.
o nedėti paprasta, bet ką daryti , jeigu jis turėjo parašyti atvartą, o išmesti aš galiu tik keturis atvartus? išmesti dar ką nors? - viskas suplanuota, sukalta, sumaketuota

apie faktus - tai padoraus žurnalisto darbas neiškraipyti ir patikrinti faktus. čia jau esu apie tai bambėjęs. o tie mūsų mylimi herojai paprastai pradeda, pavyzdžiui, taisyti "salotinis" į "žalias", "straksėjo" į "bėgo". na jau ne.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]unless_spring
2008-01-31 09:36 pm UTC (link)
> tai kad čia jau kai visi deadline'ai buvo seniai suderinti ir pasakyti. ir
> čia iki va tų va deadline'ų dvi dienos ir pranešimas: neparašysiu, nes man
> neišeina.

Gal jums praverstų projektų vadybininkas, ar kaip ten jie vadinami -- na, žmogus, kurio pareigos yra būtent planuoti darbus, deadlines, straipsnių apimtis, bei paskirstyti užduotis tokiu būdu, kad nesusidarytų tokių kurjozų, kur viskas yra sumaketuota ir "sukalta", o skylės nėra kuo užkišti. Mano naiviu požiūriu, deadline'ės turėtų būti tokios, kad medžiagos atsirastų (ar jų nebuvimas paaiškėtų) dar prieš maketuojant; suprantu, kad ne viskas taip paprasta, užtai projektų valdymas ir yra menas. Nors aš dirbu programinės įrangos firmoje, o ne žurnale, bet mūsų darbe irgi yra labai daug faktorių, kur viena užduotis priklauso nuo kelių kitų baigimo laiku. Užtai mūsų firmoje yra žmonių, kurių pagrindinis užsiėmimas yra būtent planuoti visas tas užduotis.

(Reply to this)(Parent)

Anonimas :)
(Anonymous)
2008-01-31 11:54 am UTC (link)
Gal galima sužinoti, kas gerb. redaktoriui labiau nepatinka:

"Dvi valandos iki valandos Z, o iš Gerb. Rašytojo nė mažiausios žinios. Tai tu bent pranešk, kad gyvas."

bet -

"Man nepatinka, kai būna taip.
Autorius praneša, kad teksto neparašys likus porai dienų iki jo atidavimo į gamybą"? :)

(Reply to this)(Thread)

Re: Anonimas :)
[info]vklase
2008-01-31 11:57 am UTC (link)
abu nepatinka.

(Reply to this)(Parent)


[info]zalias_bebras
2008-01-31 11:55 am UTC (link)
Kai nėra teksto iš autorių - reikia reklamą į tą vietą dėti. Vis tiek niekas nepastebės... :)

(Reply to this)(Thread)


[info]vklase
2008-01-31 11:56 am UTC (link)
:-) ok, taip ir darysim
bebre, reklama ateina anksčiau negu paskutiniai tekstai

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]zalias_bebras
2008-01-31 12:05 pm UTC (link)
Tai turėkite socialinės reklamos - taip va sau, atsargai... :)

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…