vklase ([info]vklase) wrote,
@ 2008-05-13 19:01:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:prie virtuvės stalo

Ar jie keičiasi?

O jeigu taip nuoširdžiai – žmonės keičiasi ar nesikeičia?

Sena diskusija. Viena iš tų esmingai metafizinių: Ar yra gyvybė kitose planetose? Ar dydis svarbus? Kas yra žmogus? Ar tu manęs klausaisi?

Viena iš tų, iš mirties taško greitai išvedančių knapsėjimo nosimi apeigą pusę penktos ryto.

Yra teorija, kad žmonės nesikeičia. Bac – va tokį mes jį pažįstam trečioje klasėje tampantį už kasų ir žaidžiantį „kratuku“ už kampo, toks jis bus ir departamento direktorius – tampantis už kasų ir žaidžiantis „kratuku“. Mastai kiti – kasų daugiau ir „kratuko“ statymai didesni. Esmė – nė pro kur.

Arba va ta strazdanota ruda pana iš trečio suolo – ji taip juokingai žviegė, kai pamatydavo prakaituotoj vaikiškoj saujoj krebždantį karkvabalį. Dabar ji, aišku, modelis, viršelis, etalonas ir šiaip kurių ne kurių sričių guru – bet turbūt vis dar taip pat žviegia. Tik ką pamačiusi?

O yra dar kita teorija. Keičiasi jie. Žmonės, tai yra. Jis, aišku, pūtė varles šiaudu per užpakalį ir plėšė musėm kojytes, paskui suprato, kad tai negerai, nors ir labai smalsu. Dabar dirba teisėju. Pasikeitė. Įsiklauso, pasitikslina, supranta. Girdi, trumpiau tariant.

Ji visada raudonavo prie lentos ir nieko negalėjo išlementi. Dabar ji dainininkė. Labai pasikeitė. Nebelemena.

Yra kompromisinis variantas – be centrizmo nenurimsim – žmogaus esmė, ašis, šerdis, stuburas, iešmas, vinis, virbalas nesikeičia, o apvalkalas, raiška, garnyras, drabužis keičiasi. Vyksta savotiška difuzija – dalis žmogaus esmės skverbiasi į aplinką ir viską, ką suranda aplinkui, pablizgina, apvelka arba apteršia, nelygu ten tos esmės atspalvis, o aplinkos korpuskulos skverbiasi į tą va tiriamąjį objektą, smulkios patirčių, džiaugsmų ir prakeiksmų dalelės nusėda ant jo. Taigi – truputėlį keičiasi, truputėlį nesikeičia.

Iš esmės kaip ir ne, bet vis dėlto dalinai galbūt kad ir taip, jeigu jau taip ryžtingai.

Visiems gerai. Diskusiją baigiam.

Bet tarpinė trečioji teorija yra sugalvota tų, kurie jau keturis kartus šiąnakt sakė „noriu miego“, kurie nenori nustoti knapsėti nosimi pusę penkių ryto, kurie nenori pažinti artimo savo, kurie yra abejingi žmogaus gelmės nepažinumui ir amžinai šviesai, virste virstančiai dabar ant mūsų šiek tiek trupiniais nubarstyto ir rausvom balutėm aptaškyto virtuvės stalo. Tų, kurie nesupranta, kad šit čia ir prasideda Kelias, Paženklintas Spindulingais Tiesos Sapfirais beigi Topazais.

Fi. Tai ne mums.

Ė, o kas ten išvis kampe miega?




(Post a new comment)


[info]lyja
2008-05-13 06:10 pm UTC (link)
dažniausiai, tie, kurie šneka apie pokyčius, nesikeičia. keičiasi tie, kurie veikia

(Reply to this) (Thread)


[info]vklase
2008-05-15 09:31 am UTC (link)
ergo: lyja sako, kad keičiasi.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]lyja
2008-05-15 09:43 am UTC (link)
na, tada apigrėžkime pokyčio sąvoką ) jei vaikystėje žaidžiau mašinėlėm, o dabar pardavinėju automobilius - tai čia pokytis ar ne?
nors kam tos filosofijos - keičiasi.

(Reply to this) (Parent)


[info]neplautos_k
2008-05-13 06:24 pm UTC (link)
Aš statau už tai, kad nesikeičia.

(Reply to this) (Thread)


[info]vklase
2008-05-15 09:31 am UTC (link)
vienas vienas

(Reply to this) (Parent)


[info]maturegirl
2008-05-13 06:43 pm UTC (link)
Keičiasi, bet tikrai ne visi.

(Reply to this)


[info]gedas
2008-05-13 07:13 pm UTC (link)
vieni keičiasi, kiti nesikeičia - viskas paprastai.
čia kaip, trečioji ar ketvirta teorija?
jei ką - ir pats pusę trijų (iki pusės penkių jau nedatempiu) knapsiu nosim - "noriu miegoti". Bet topazams (Topazams!) manausi esąs neabejingas.

(Reply to this)

Jie keičiasi
(Anonymous)
2008-05-13 07:45 pm UTC (link)
Priklauso nuo to, kokius vaidmenis atlieka. Buvo toks LTV projektas, regis, „Klasė“ vadinosi. Į suolus susodino pramogų žmones. Ir jie pavirto mokinukais, kokiais kadaise buvo. Štai dabar vienas pramogų žmogėnas į politiką raunasi. Politinių diskusijų laidoje – ir vėl LTV – manieros iškart pasikeitė, tarsi kalbėtų iš parlamento tribūnos, o ne žvaigždžių kalvės scenos. O jei koks politikas būtų ilgam įmestas į sąvartyno žmonių būrį, perimtų tą gyvenimo būdą, kad sunkiai ir pažintume.
Ypač smagu stebėti greitus pasikeitimus. Tarkime, „Suokalbyje“. Ateina į rašytnamio kavinę solidus, kostiumuotas žmogus. Po kelių valandų, žiūrėk, jau šokinėja nuo židinio kartu su bohemos laisvūnais. Dar kiek, ir į zoologijos sodą galima būtų vežti – pas primatus.
Adaptacija tam tikroje aplinkoje? Arba pritapsi, arba liksi izoliuotas ir vienišas. O kas to nori?
Gal tik nuogi vonioje esame tokie, kokie esame. Bet tik tuo atveju, jei ten nežiūrime į veidrodį. Nes net ir į savo atspindį žvelgdami ką nors suvaidiname.
Ko gero, natūralūs būname tik tada, kai miegame. Kaip tas, kuri kampe šnopuoja.

BHM

(Reply to this) (Thread)

Re: Jie keičiasi
[info]vklase
2008-05-15 09:32 am UTC (link)
gilusis metafizinis klausimas (tm)yra ne apie socialinius vaidmenis.

(Reply to this) (Parent)


[info]misswildanimal
2008-05-14 05:21 am UTC (link)
aš manau, kad keičiasi. Galbūt nesikeičia tik vienetai, tie, kurių Pažinimo kelias labai trumpas, tie, kurie savo gyvenimą praleidžia toje pačioje aplinkoje atsiriboję nuo išorinio pasaulio.
Ir dar nesikeičia mūmyse, tai kas yra įgimta ar paveldėta.

(Reply to this)

Joda garsiai mąsto:
[info]pavejui
2008-05-14 05:58 am UTC (link)
keisti tie žmonės - kodėl jie taip mėgtsta suvesti viską į balta-juoda? kodėl jie nemato, kad vienas, būdamas 18kos, jau yra senis, o kitas ir 60ies sulaukęs jaunas širdim? kodėl jie nemato, kad vienas, kaip buvo mokykloje savimyla pirmūnas, taip ir liko narciszu-prasisiekėliu, o kitas, paauglystę prachuliganavojęs ir jaunystę pragėręs, tapo neblogu teisėsaugos darbuotoju, negeriančiu anle lašo jau 12 metų?
tai kaip čia, zebrų specialistai, a?

(Reply to this) (Thread)

Re: Joda garsiai mąsto:
[info]vklase
2008-05-15 09:33 am UTC (link)
žmonės keisti tie. juoda ir balta mato tiktai, jaunasai padavane. Kita tiesa yra: jėgos pusė šviesi yra tas pats kaip pusė tamsi jėgos. šviesa ir tamsa iš vieno šaltinio yra.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

pasikrapštęs už ausies:
[info]pavejui
2008-05-15 05:02 pm UTC (link)
o taip, sensei. patrauk vieną iš jų - nugrius ir antroji.

(Reply to this) (Parent)


[info]popas
2008-05-14 06:11 am UTC (link)
Keičiasi. Į blogą pusę (dažniausiai) :)

(Reply to this) (Thread)


[info]vklase
2008-05-15 09:35 am UTC (link)
čia mums tiesiog atsibosta stebėti tuos pačius jų žaidimus.

(Reply to this) (Parent)

pritariu dėdulei
(Anonymous)
2008-05-14 09:57 am UTC (link)
kažkaip supaprastintai prisimenu vieno dėdulės postringavimus, kad beveik viską lemia lytinio potraukio ir agresijos instinktai, keičiasi tik išraiškos formos.
statau už tai, kad nesikeičia.

(Reply to this) (Thread)

Re: pritariu dėdulei
[info]vklase
2008-05-15 09:36 am UTC (link)
dėdulę galima dar supaprastinti: lytinis potraukis ir agresija iš to paties - iš noro išlikti.

(Reply to this) (Parent)


[info]yshtabi
2008-05-14 01:34 pm UTC (link)
Auga. Bręsta. Sensta. Jo, keičiasi.

(Reply to this) (Thread)


[info]vklase
2008-05-15 09:34 am UTC (link)
taigi, atrodo, kad klausimas tikrai dar ilgai liks ant naktinių diskusijų virtuvinio stalelio gulėti.

(Reply to this) (Parent)


(Anonymous)
2008-05-16 08:09 am UTC (link)
kaip ir sakyta - virbalas (esmė) nesikeičia, visa kita - koks skirtumas! :)

(Reply to this)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…