vklase (vklase) wrote,
vklase
vklase

Seno bambeklio veranda-45


Čia man uždavė klausimą apie skaitytojų nuotaikas ir neseniai kilusį šiokį tokį erzeliuką.

Šitą klausimą turiu galvoje.


gerasirdis

Čia praktiškai tema, kuri turbūt verta atskiro Jūsų posto?
http://www.delfi.lt/news/economy/Media/article.php?id=18538874
Nebent jei ta tema būtų pernelyg skaudi...

Kaip jau minėjau, tema nė kiek nėra skaudi. Turiu ant darbastalio praėjusių metų „TNS Gallup“ tyrimo duomenis. Nemanau, kad kas esmingai būtų keitęsi – tiražai ir „Verslo klasės“, ir kitų liko panašūs. Tiek, kad „Gerų namų“ nebeleidžiame.

TOP 10 spaudos leidinių, įmonių vadovų tyrimas.
VA – vidutinė auditorija, procentais, BA – bendroji auditorija, procentais.

Lietuvos rytas
VA 54,4
BA 80,8

Žmonės
VA 26,9
BA 39,3

Verslo žinios
VA 26,9
BA 39,7

Valstybės žinios
VA 26,1
BA 43,8

Vakaro žinios
VA 20,9
BA 33,4

Respublika
VA 20,1
BA 34,2

15 minučių
VA 18,9
BA 37,2

Verslo klasė
VA 18
BA 28,9

Geri namai
VA 15,5
BA 26,6

Namas ir aš
VA 15,5
BA 30,3

Anot TNS:
Vidutinė skaitytojų auditorija – procentas arba skaičius žmonių skaičiusių arba varčiusių vidutiniškai vieną leidinio numerį per tam tikrą periodą.
Bendra skaitytojų auditorija – procentas arba skaičius žmonių skaičiusių arba varčiusių bent vieną leidinio numerį per tam tikrą periodą.

Kol kas neišrasta jokių kitų būdų pamatuoti skaitomumą, žiūrimumą (TV metrais irgi galima abejoti), klausomumą kaip tik sociologinės apklausos. Lygiai kaip ir matuoti, pavyzdžiui, reitingus ar nuomones. Kai išras – remsimės tais geraisiais naujaisiais būdais. Kol kas bambėti ant jų yra tas pats kaip bambėti ant veidrodžio. Kažkada žmonės žiūrėjo į nušlifuotas bronzos plokšteles ar į kūdros paviršių, dabar veidrodžiai tobulesni. Bet mes vis tiek labai dažnai esame nepatenkinti tuo, ką matome.

Atvirai kalbant, aš kartais pagalvoju, kad atsakinėdami į apklausų klausimus respondentai dažnai šiek tiek pamodeliuoja save. Na, būdinga žmogui net ir anonimiškai šnekant norėti atrodyti geresniam, protingesniam. Todėl, kai matau žurnalą „Panelė“ tokiame tyrime ( o mano turimame jis irgi gan aukštai – antrame dešimtuke), aš truputį nusistebiu dėl ko kito – negi žmonės tikrai tiek nuoširdūs.

Labai dažnai įvairiose apklausose matau atsakymus: „daugiau analitikos“, „daugiau gilių tekstų“. Ir tyliai šypsausi į barzdą. Mano ketvirčio amžiaus darbo spaudoje ir greta jos patirtis leidžia pradrįsti, pavyzdžiui, spėti, kad daug daugiau 25–35 metų amžiaus vidurinės grandies vadybininkų ir vadovų laukia pasirodant „Diablo III“ negu JAV prezidento rinkimų rezultatų. Nekalbant jau apie sakykim pastarųjų įvykių Lotynų Amerikoje ar pasikeitusios JAV ir Prancūzijos (JAV – švelnėja, Prancūzija – griežtėja) pozicijos Irano atžvilgiu analizės.

Panaši patirtis kai kam leidžia išvis drąsiai teigti, kad „pyplams“ reikia tik antro galo ir skandalo – sužiaumos ir taip. Tą matome televizijose, tai skaitome ne viename leidinyje.

Aš tikiu, kad bent jau nemenkai daliai žmonių poreikis žvelgti aukštyn ir uždavinėti sau naivius, bet amžinus klausimus nėra atrofavęsis.

O kiekvienas tikėjimas anksčiau ar vėliau neša vaisių. Kaip ir netikėjimas – žvelkite kas darosi biržose. Juk ten prekiaujama ne žaliavom ar akcijom. Prekiaujama tikėjimu.
Tags: redaktoriaus pabambėjimai verandoje
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 27 comments